Белгийският национален превозвач Brussels Airlines, част от групата на Lufthansa, изведе от експлоатация всичките си самолети Сухой Суперджет и ги върна на лизингодателя, ирландската CityJet. Авиокомпанията беше недоволна от работата със Суперджет от доста време насам.
Белгийският превозвач използваше руските самолети по европейски дестинации и, въпреки че пътниците са доволни от самолетите, авиокомпанията е била изправена пред прекалено много затруднения от оперативен характер, за да си позволи продължаване на работата с този тип. Освен Brussels Airlines, CityJet е единствената западноевропейска авиокомпания, която оперира със SSJ100. Според главния изпълнителен директор на Brussels Airlines, Кристина Фоерщер, поддържането на Суперджет е изключително проблематично. Липсва документация за историята на поддръжката, а доставката на някои резервни части се бави с месеци. Затова превозвачът не е доволен от представянето на самолетите от този тип през миналото лято и търпи загуби от тях.
Последният полет със Суперджет беше между Брюксел и Билунд, Дания.
CityJet също заговори за потенциално прекратяване на полетите с руските машини и обявяването им за продажба, поради същите причини.
Към момента Сухой има поръчки за около 300 SSJ100, основно от руски оператори. Наскоро компанията успя да спечели нова поръчка от словенската Adria Airways за 12 Суперджет-а, но вече има спекулации, че сделката може да включва изкупуването на сегашния флот от CityJet.
снимка: Brussels Airlines