Ferrovie dello Stato, които поеха преговорите за бъдещето на Alitalia следващата седмица са планирали среща с Delta, а в средата на месеца – с Lufthansa, съобщи La Stampa на 5 януари 2019.
Следващите дни ще бъдат решаващи за националния превозвач на Италия и защото премиерът Луиджи ди Майо очаква конкретен план за закъсалата авиокомпания до края на февруари.
Италианското правителство може да предпочете сделка с Delta пред Deutsche Lufthansa, защото ще я реализира по-лесно и няма да се наложи да се съкращават работни места, пише италианският вестник, който цитира собствен, неназован източник.
Партньорството на Alitalia с Delta ще включва главно дългите презокеански полети до САЩ от Милано и Рим, докато сделка с Lufthansa би насочила авиокомпанията към местния пазар.
EasyJet има по-малко атрактивно предложение, включващо купуване на част от флота на Alitalia и използване на по-малка част от служителите, според La Stampa.
Президентът на Delta Глен Хайенщайн бе главен търговски и оперативен директор на Alitalia от 2003 до 2005. Американският превозвач е дългогодишен партньор на Alitalia като част от съвместните й презокеански полети с Air France-KLM.
Delta оглави класацията на Flightglobal за най-точна авиокомпания за 2018.
Alitalia е в банкрут и от средата на ноември съкрати някои маршрути, а правителството й предостави 900 милиона щатски долара заем и удължи крайния срок за изплащане до юни, за да й позволи да си намери инвеститор.
Снимка: Авиофорум.