Удължаването се налага заради промени в документацията, направени в последния момент. Министерството на транспорта вече на два пъти удължава срока, който първоначално беше 22 октомври. Официалната версия е, че отлаганията са наложени от многото запитвания за уточняваща информация от потенциалните кандидати, а в поредния случай сега са наненеси и някои промени по техническите спецификации.
Процедурата, която беше стартирана за пореден път през юли 2018 е за 35-годишна концесия на стойност 550 милиона евро, 280 милиона от които трябва да постъпят под формата на незабавно плащане.
Досега сериозен интерес декларираха единствено от Manchester Airport Group, които представиха основните насоки от офертата си още през октомври. Друг потенциален кандидат е индийската GMR Group, която обяви, че очаква финализирането на параметрите, за да се включи официално. Трети сериозен потенциален кандидат е френската ADP – Aeroports De Paris, която държи 46% от турския летищен оператор TAV Airports и швейцарския Flughafen Zurich. И двете подразделения на ADP бяха заявили желание да участват в конкурса по време на предишната процедура, която се провали.