Стратегическата инвестиция на Boeing цели да поведе в продажбите пред архиконкурента си Airbus в един от топ туристическите пазари в света, застрашен от търговската война между САЩ и Китай, съобщи Ройтерс.
Най-големият в света производител на самолети достави първия си самолет 737 от завода в Жушан, на 290 км от Шанхай на държавната авиокомпания Air China на тържествена церемония на 15 декември, в присъствието на топ ръководители на двете компании.
Boeing и Airbus разширяват отпечатъка си в Китай, търсейки поръчки от бързо развиващия се авиационен пазар, който се очаква да изпревари американския и да стане най-големия в света през следващото десетилетие.
През 2017 Boeing инвестира 33 милиона щатски долара в мажоритарен дял в съвместно дружество с държавната компания COMAC за строежа на центъра за сглобяване на самолети, където им се инсталират интериорите и се боядисват в новите ливреи.
Базираната в Чикаго Boeing се смята за топ износител от САЩ и доставя един от всеки четири самолета, които произведе миналата година за клиенти от Китай, където прогнозира търсене на 7700 нови самолета в следващите 20г за 1,2 трилиона щатски долара.
Откриването на новата база бе помрачено от търговското напрежение между САЩ и Китай. Двете най-големи икономики в света имат 90 дни да договорят търговско споразумение.
Целта на Boeing е да прави по 100 самолета на година в завода на Жушан, Китай.
We’re almost ready to hand over the 1st #737MAX from our new 737 Completion and Delivery Center in Zhoushan, China – giving us more capacity in Renton, Washington to deliver the fastest-selling airplane in #Boeing history. pic.twitter.com/JGgER9P15R
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) December 12, 2018
Производителят се надява заводът да облекчи натиска над завода в Сиатъл, където планира да увеличи производството догодина на най-добре продаващия се модел тяснофюзелажен самолет 737, който в момента се доставя със закъснения.
Снимка: Boeing