Последиците от високите цени на авиоционното гориво бяха едно от най-големите предизвикателства за индустрията тази година, съобщи IATA.
Графиката показва обаче, че няма връзка между цените на горивата и печалбата в авиоиндустрията*.
Това отчасти се дължи на различните практики за хеджиране на авиокомпаниите, което означава, че ефектът от по-скъпите горива не се усеща еднакво от всички авиокомпании.
В новата си графика от 30 ноември 2018 IATA показва широките граници на хеджирането.
Докато някои авиокомпании хеджират значителна част от горивото си, други разчитат само умерено на този начин на покупка или изобщо не го използват.
Китай например има регулации, които не позволяват на авиокомпаниите да хеджират бъдещите си разходи за гориво.
IATA прави заключение, че докато регионалните различия в практиките за хеджиране на гориво варират силно, авиокомпаниите, които се конкурират на един и същи пазар имат сходни дялове на хеджираното гориво.
Европейските превозвачи хеджират най-много.
Ryanair и Lufthansa например вече са фиксирали съответно 90% и 77% от разходите си за гориво за първото полугодие на 2019.
За разлика от тях, американските авиокомпании хеджират горивото най-малко. Три от четирите най-големи авиокомпании – Delta, United, American не са хеджирали никакво гориво за първото полугодие на 2019. Това е възможно да се дължи на увеличеното производство на петрол в САЩ.
При хеджирането на горивото авиокомпаниите купуват петролнин фючърси (или опции) и по този начин се застраховат срещу евентуално поскъпване на суровината. Разходите са гориво са основен оперативен разход на авиокомпаниите.
Тази стратегия изисква преценка дали направените предварително разходи си струват.
* Мнение на IATA.
Графика: IATA, на база проучване на индустрията.