Новият президент на Air France Бенджамин Смит обяви, че авиокомпанията ще намали броя на самолетите А380 във флота си от 10 на 5 броя. Това ще стане, когато изтече лизингът на пет от суперджъмботата в края на 2019. Смит оправда решението с високите оперативни разходи по експлоатацията на четиримоторния гигант и добави, че Боинг 777-300ER засилва ролята си на основен модел във флота. А380 има далеч по-висок разход на гориво по всички маршрути, по които оперира.
Още една причина за решението са множеството технически проблеми със самолетите, които са уронили престижа на авиокомпанията сред някои от лоялните й клиенти. Най-сериозният сред тях беше с полет 66 на Air France, при който един от двигателите буквално се разпадна по време на полет, което доведе до аварийно кацане в северна Канада и сериозни логистични разходи по ремонта на самолета и извозването на пътниците му.
Според статистиката, А380 на Air France имат най-много негативни отзиви от бизнес клиентите на авиокомпанията, но и те са машините, които единствени не бяха ъпгрейднати до новия стандарт на пътническата кабина, което се случи с всички 777, 787 и A330 на компанията. От 2020 година останалите А380 все пак ще бъдат оборудвани с новата кабина в бизнес класа, но това ще струва на авиокомпанията около 45 милиона евро.
Това ще е поредния удар върху програмата А380, която няма реализирани нови поръчки от 3 години насам, производствената линия работи с намален капацитет, а всички направени поръчки ще бъдат реализирани в следващите 2 години.
снимка: Air France