Най-голямата авиокомпания в Азия China Southern иска да излезе от SkyTeam, алиансът, основан от Air France и Delta, обявиха двете авиокомпании на 15 ноември.
Базираният в Гуанджоу превозвач напуска на 1 януари и „ще проучва възможностите за установяване на нови партньорства с водещи авиокомпании в света“, обяви China Southern.
Анализатори отбелязват, че American Airlines, който е в конкурентния алианс, Oneworld, е станал по-тясно свързан с China Southern, след като взе 2,68% дял в него през 2017 за 200 милиона щатски долара.
Обвързването ще позволи на American да излезе на пазара в Китай и ще подкрепи амбициите на China Southern да засили глобалния си отпечатък.
Китай е втория по големина авиационен пазар в момента и растящото търсене на пътувания със самолет сред бурно развиващата се средна класа се очаква да го изведе до първото място, изпреварвайки САЩ.
„Решението на China Southern отразява стратегическото й развитие, промяната в трендовете на глобалната авиоиндустрия и развитието на обединенията“, съобщи SkyTeam.
China Southern подписа кодшер договор с British Airwais от Oneworld и е в кодшер отношения с австралийската Qantas.
Според източници на FlightGlobal е имало предположения, че се е оказал изолиран, след като Delta инвестира 450 милиона щатски долара в China Eastern Airlines, също от SkyTeam през септември 2015.
Дори и със загубата на тази авиокомпания, SkyTeam остава с още 2 в континентален Китай – China Eastern и Xiamen Airlines Co. Базираната в Пекин Air China Ltd. е в Star Alliance и има дял в Cathay Pacific Airways от Хонконг, член на Oneworld. Глобалните авикомпании са разделени главно в три основни алианса – Star, Oneworld и SkyTeam.
Снимка: China Southern.