АКТУАЛИЗИРАНА 7 ноември 2018:
В редовния си бюлетин за безопасността Boeing издаде предупреждение към пилотите как да се справят при получаване на неверни данни от авиониката.
Производителят съобщи, че разследването на катастрофата на Lion Air открили, че сензорите за ъгъл на атака на Boeing 737 MAX дават грешни данни.
Boeing съобщи, че трябва да се следват „съществуващите процедури за екипажа”.
Boeing Statement on Operations Manual Bulletin: https://t.co/5e18xbb4uX
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) November 7, 2018
Часове по-рано Блумбърг съобщи, че Boeing се подготвя да издаде предупреждение за авиационната годност и препоръка за операторите на новото поколение Boeing 737 MAX в отговор на разследването на катастрофата миналата седмица край бреговете на Индонезия, при която загинаха 189 души.
Предупреждението се базира на предварителните данни от разследването на катастрофата на Lion Air, казва неназован източник от Федералната Авиационна Администрация /FAA/. Пилотите ще получат нареждане да следват съществуващите и модифицирани процедури, добавя източникът.
Една от версиите за причината на катастрофата в Индонезия е софтуерен проблем, в резултат на който бордната авионика получава погрешни данни за ъгъла на атака на самолета, което води до резки промени в наклона на самолета с продължителност до 10 секунди. Данните показват, че грешната команда се получава само в ръчен режим на полета.
Сред авиокомпаниите, използващи Boeing 737 Max са SilkAir на Singapore Airlines, индонезийската Garuda, канадската WestJet, туристически оператори в Европа и все повече от големите авиокомпании по света. До момента нито една от тях не е получила официално предупреждение или директива.
Снимка: Boeing.