Възможностите за дълги полети в Централна и Източна Европа

34 прочитания

В сравнение със Западна Европа, Централна и Източна Европа има далеч по-малко летища с връзки за дълги полети. Според данните на OAG Schedules Analyses за седмицата 8 октомври 2018 в Западна Европа има 62 летища с директни полети до далечни дестинации и само 16 такива летища в ЦИЕ, съобщава CAPA.

Нещо повече, докато Западна Европа има 25 летища с 10 или повече връзки по далечни дестинации и 6 летища с над 50, страните от Централна и Източна Европа имат само две – в Москва, които са с двуцифрен брой далечни маршрути.

Москва Шереметиево има най-голям брой връзки от къси полети към далечни дестинации в ЦИЕ, оперирарни главно от Аерофлот.

Извън Русия и страните от ОНД, Варшава е летището с най-много връзки за далечни полети и LOT е водещият оператор.

В Прага и Будапеща свързаността между къси и далечни полети се осигурява главно от авиокомпании от други страни.

Ричард Куест

Ако сте срещнали репортера и водещ на CNN Ричард Куест на борда на самолета, с който летите, по всяка вероятност той поставя в този момент нов рекорд за издръжливост на далечни полети.

През март бизнес журналистът бе на борда на първия нонстоп полет от Австралия до Великобритания на Qantas, от Пърт до Лондон, дистанция от 9009 мили.

През октомври Куест кацна с полета от Сингапур до Нюарк, след като прелетя 9534 мили за под 18 часа.

Ултрадългите полети по дефиниция са тези, при които се изминава дистанция над 9000 мили. Например от Сингапур до Ню Йорк, от Пърт до Лондон или от Доха до Оукланд, Истанбул-Сидни и т.н.

Устойчивостта на дългите маршрути и откриването на нови зависят от цената на петрола. При дълги полети самолетите изгарят тонове керосин. Затова дори минимален ръст на цената на петрола на международните пазари се отразява пагубно на желанието на авиокомпаниите да продължат да летят до далечни летища.

Турция

Новото летище в Истанбул, което трябва да отвори другия месец на европейската част на Босфора е идеален хъб за пътници от Рим, Белград, София или Атина, които искат да направят свързан полет по далечен маршрут.

Най-големият град в Турция има и огромно население от над 15 милиона души – потенциален конкурент на големите близкоизточни хъбове като Дубай, Абу Даби или Доха.

Летище София няма свързани полети за далечни дестинации. Възможни са връзки през Варшава, Москва или Истанбул.

Свързани теми

Предишна публикация
Роаси-Шарл де Гол става летище XXL
Следваща публикация
FedEx обяви стипендии за $2,5 милиона
34 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Аерофлот планира 11 А350-900 до 2020

Групата на Аерофлот очаква нискоразходната Победа да бъде основния фактор на ръста на пътниците, съобщи…

Airbus Defence and Space съкращава 2300 души

Военното подразделение на европейския аерокосмически производител започна разговори със синдикатите за планираното преструктуриране на компанията.…
Меню