Boeing Business Jets, подразделение на Boeing Commercial Aircraft, осъществи първата доставка на новият си флагман 737 BBJ за неназован клиент. Преди окончателната регистрация обаче, самолетът трябва да премине през центъра за интериорен финишинг – мястото на което се извършва окончателния монтаж на пътническата кабина и специалното оборудване.
След завършването, интериорът би трябвало да изглежда главозамайващо:
До момента клиенти от целия свят са поръчали общо 20 737-MAX BBJ. За да отбележи първата доставка, Boeing Business Jets представи горната футуристична интериорна концепция, наподобяваща кораба Ентърпрайз от Стар Трек. Дизайнът е на популярното студио SkyStyle и се казва Genesis. Кабината ще може да бъде инсталирана в някои от бъдещите MAX BBJ. Вдъхновението тук е от природата и спокойствието – пухкави облаци над кристално чист пясъчен плаж, гладки хълмове и звездното небе.
BBJ, който се базира на пътническия 737 MAX-7 дава най-добрата комбинация между пространство и технически спецификации, включително далечина на полета. Той има над три пъти по-обширна пътническа кабина от следващия най-популярен бизнес-джет. Остатъчната му стойност е изключително висока, благодарение на намаления график на техническите обслужвания, което пести на клиентите милиони годишно.
Новият Genesis дизайн иска да конкурира директно Melody кабината на Airbus Corporate Jets /ACJ/ – отговорът на BBJ от семейството на Еърбъс 320 и 320нео. Интересното е, че вместо това от Еърбъс обявиха, че първият доставен ACJ за Acropolis Aviation UK ще бъде доставен с друг интериор, разработен от дизайнерът Алберто Пинто. Иначе, дизайнът на Еърбъс много прилича на този, разработен в последствие от студиото на Боинг. Ето ги в пряко сравнение:
снимки: Boeing Business Jets, Alberto Pinto Design Studio