Правителството на Норвегия предложи на 8 октомври да вдигне таксите върху самолетните билети за неевропейски дестинации до 21 евро и да намали тези върху европейските полети на 7,80 евро, съобщи АФП.
В момента таксите върху самолетните билети са 8,41 евро за всички дестинации.
В предложението за бюджета през 2019 правителството на Норвегия иска да обърне внимание на екологичните проблеми като позволи диференциация на таксите, които плащат пътниците според избраната дестинация. Ако предложението мине в парламента, новите такси ще влязат в сила на 1 април 2019.
Приходите от таксите върху самолетните билети за бюджета се очаква да не се променят.
Биогорива
Миналата седмица /на 5 октомври 2018/ Министерството на климата и околната среда на Норвегия обяви, че авиокомпаниите, опериращи в страната трябва да използват самолетно гориво, смесено с 0,5% биогориво от 2020. Мярката цели да се намали смогът.
Това е първата законодателна мярка в света, налагаща използването на биогориво в авиацията, въпреки че и други страни са правили тестове и инициативи с цел по-чиста авиоиндустрия и въглеродно неутрални емисии.
Министерството в Осло обяви, че „целта на правителството е до 2030 една трета от самолетното гориво” да не вреди на климата.
Според държавния оператор Avinor биогоривата обикновено са два или три пъти по-скъпи от традиционното самолетно гориво и в момента няма пазар за авиационни биогорива.
Авиокомпаниите отделят около 2% от глобалните въглеродни емисии, но бързия ръст на индустрията и бъдещото разрастване на развиващите се пазари постави авиацията в центъра на вниманието на регулаторите.
United
Базираната в Чикаго United първа направи биогоривото част от рутинните си операции през 2016 в хъба си в Лос Анджелис. Компанията инвестира през 2015 30 милиона щатски долара в дял във Fulkrum |BioEnergy Inc, която превръща домакински отпадъци в биогориво, което може да се смесва с обикновеното гориво за самолетите.
Освен LAX, летищата в Осло, Стокхолм и Берген в Норвегия предлагат биогориво сред съществуващите горива. От юни в 130000 търговски полети е било използвано биогориво по данни на IATA.
Снимка: Авиофорум.