Умора на метала, води до цепнатина във водещия мост на носовата стойка на колесника, която на свой ред води до загуба на едно от колелата на Boeing 737-800 на Ryanair. Инцидентът се случва на лондонското летище Станстед на 15 септември миналата година при излитането на машината за редовен полет до Копенхаген. Самолетът е отклонен за близкото летище Ийст Мидлендс, където се приземява успешно.
Една година по-късно, резултатите от разследването показват, че външната обвивка на носещия мост е била прекомерно изтрита по време на полиране, в рамките на една от редовните технически проверки на самолета. Всичко това е довело до прекомерно износване на метала и образуване на цепнатина, причинена от прегряване.
Визуалните предполетни инспекции не са установили наличието на процепа, който е микроскопичен, но се разраства бързо с нарастващия брой цикли на самолета. Цилиндричният компонент, за който става въпрос, е бил първоначално инсталиран на друг самолет, като от началото на експлоатацията си е натрупал над 21 000 цикъла.
В резултат от заключенията на разследващата комисия е въведена нова процедура за инспекция на въпросните компоненти.
снимка: AAIB (Air Accidents Investigation Branch)