Китай ще има нужда от 7690 нови самолета до 2037г, съобщи базираната в Чикаго американска компания в рамките на годишната си прогноза за глобалния пазар. Това е 6% повече от очакваните миналия септември 7240 самолета до 2036.
Boeing очаква удвояване на средната класа в Китай в следващите 10г след. „Бъдещето на гражданската авиация в Китай е много вълнуващо“, каза Ранди Тинсет, вицепрезидент Маркетинг в Boeing.
Boeing предвижда, че Китай ще има нужда от 5730 тяснофюзелажни самолета, или 75% от новите доставки за 20г. Страната ще се нуждае от 1620 широкофюзелажни самолети, или три пъти сегашния си флот от тях.
През август Boeing повиши с 4% глобалната прогноза до 42700 самолета за 6 трилиона долара. В момента Китай държи около 15% от световния флот граждански самолети и вероятно ще го увеличи до 18% през 2037, обяви американският авиопроизводител.
Прогнозата на американската компания не взема предвид митата, които САЩ и Китай започнаха да си налагат.
Досега авиопроизводителите успяват да избегнат мита, но администрацията на Тръмп предвижда да наложи още такси върху продукти от Китай за 200 милиарда щатски долара и не е ясно дали ще включи пътнически самолети в списъка.
В Китай Boeing изпреварва леко Airbus по брой продадени самолети. Boeing държи 47,6% пазарен дял в Китай и Airbus – 45,6%.
През април Китай предложи допълнителни 25% върху по-старото поколение 737, чието производство наближава края си, но заплахата от мярката се разсея.
Китай би могъл да прескочи Boeing като предпочете да купи самолети от Airbus и през юни премиерът Ли Къцян каза, че правителството в Пекин би желало да разшири сътрудничеството с европейския производител.
Засега обаче Boeing е изолиран от търговските напрежения с Китай. През 2017 е доставил 202 самолета за Китай в сравнение с 167 от Airbus, съобщава Ройтерс.
China will buy 7,690 new airplanes over next 20 years: Boeing https://t.co/TdNV7ra7VD pic.twitter.com/X1di2qVS3D
— Reuters Top News (@Reuters) September 11, 2018
Снимка: Авиофорум.