British Airways обеща 100% компенсации за откраднатите лични данни и кредитни карти при резервации онлайн, след като хакери откраднаха данните за 380000 транзакции.
Хакерите са взели номера на банкови сметки и лична информация на клиентите, които са правили резервации за полети от сайта и мобилното приложение.
Сред откраднатите данни са и детайли от документите за самоличност.
Акциите на компанията-майка IAG в петък се сринаха с над 5,8%, най-много за последните 7 месеца.
We are investigating the theft of customer data from our website and our mobile app, as a matter of urgency. For more information, please click the following link:https://t.co/2dMgjw1p4r
— British Airways (@British_Airways) September 6, 2018
Разследване
Британската авиокомпания British Airways, съобщи, че разследва кражба на данни на потребителите от сайта и мобилното й приложение и че „нито един потребител няма да бъде оставен без компенсация заради престъпната хакерска атака”.
Авиокомпанията гарантира, че финансовите загуби, претърпени от клиентите й директно заради кражбата на данните ще бъдат покрити и препоръчва да се потърси веднага банката или издателя на картата, ако резервацията е направена между 21 август и 5 септември 2018.
Препоръчва се още смяна на паролата на потребителя за сайта на авиокомпанията.
Клиентите
В момента BA търси клиентите си, за да разбере дали са успели да се свържат с издателите на кредитните карти, каза главният изпълнителен директор Алекс Круз за ББС.
Данни
Хакерската атака показва колко трудно компании защитават информацията на клиентите си, която съхраняват в мрежите си, превърнали се в основата на операциите им.
Докато киберпрестъпленията не станат непечеливши за престъпниците, те ще продължат да се опитват да събират огромни откупи.
Снимка: BA