Иранската авиокомпания IranAir обяви на 4 август 2018, че ще получи доставката на петте си нови самолети от ATR в неделя преди новите американски санкции срещу страната, съобщи Ройтерс.
Доставката е в рамките на договора, подписан през април 2017 от IranAir за покупката на 20 нови самолета. Осем от тях са вече доставени.
Договорът бе поставен под въпрос след решението на президента Доналд Тръмп САЩ да излезе от споразумението от 2015 за спиране на иранската ядрена програма срещу прекратяване на ембаргото, и да възобнови санкциите от вторник.
Турбовитловите самолети ATR се произвеждат в Тулуза, Южна Франция. Компанията е основана през 1981 в партньорство между два европейски производителя – Airbus и Leonardo.
ATR достави хилядния си ATR-72 на 17 юли 2018 на индийската IndoGo. Този модел се продава най-добре, съобщава компанията.
Happy 12th anniversary @IndiGo6E We are proud to be part of the journey #IndiGoATR #IndiGoTurns12 #ATRLeads #ATR72 pic.twitter.com/PZBL8xYjOd
— ATR (@ATRaircraft) August 4, 2018
На авиосалона Фарнбъро 2018 ATR показа новия си ATR-42-600 за американския превозвач Silver Airways.
The new @ATRaircraft 42 cabin for @silver_airways is looking great at #FIA18 — and these aren’t even the wider 18” @GevenSpA seats yet. #PaxEx #avgeek pic.twitter.com/MfiWBexIOS — John Walton (@thatjohn) July 18, 2018
Производителят очаква търсенето на турбовитловите самолети да достигне 3000 в следващите 20г. Пазарът на 40-80-местните регионални самолети ще бъде подкрепен от ръста на малките летища и късите полети.
36% от всички граждански летища разчитат единствено на турбовитлови самолети, обяви Кристиан Шерер, директор на ATR.
В прогнозата си за 2018-2037 ATR очаква 80% от глобалното търсене да е в категорията 61-80 места /ATR-72/ и останалите 20% да са в сегмента 40-60 места, където ATR-42 е единствения самолет, който се произвежда.
Снимка: ATR.