Нискоразходният капацитет на Северна и Южна Америка изостава в развитието си в сравнение с Азия и наваксва спрямо Европа. Само в три страни има 50% пазарен дял, показват данните на OAG.
Броят на лоукост местата в самолетите се очаква да мине бариерата от 1 милиард през 2018.
Това е важна стъпка, но последните данни за ръста на този бизнес модел в Америките показва, че лоукост пазарът расте бавно в региона.
Anna.aero прогнозира, че LCC ще превземат половината пазар чак през 2045.
За Европа това се очаква да стане през 2027 и през 2030 в Азия.
The Southwest Community is a great place to get helpful travel information from knowledgeable, passionate, and experienced Community Members that we call Champions.
— Southwest Airlines (@SouthwestAir) July 23, 2018
Southwest Airlines е най-големия нискоразходен оператор в региона, четирикратно по-голям от втория в класацията, JetBlue Airways.
Анализирани са 55 страни от Гренландия до Аржентина, включително и Карибските държави – регион с население от почти 1 милиард души по данни на Worldometer, ползващ данни на ООН. В двете Америки се очаква през 2050 да живеят 1,21 милиарда души или 21% повече от днес.
През 2017 лоукост пазарът е едва една трета от общия пазар на пътнически полети. През 2009 е бил под 25%.
Най-големите 20 американски пазара са Пуерто Рико, Мексико и Бразилия с над 50% дял на нискоразходните превозвачи. Отскоро в Топ 20 се появи и Куба, докъдето летят американски лоукост авиокомпании.
13 страни не са чували за лоукост:
Венецуела, Ангуила, Бонер, Британските Вирджински острови, Доминика, Фолкландските острови, Гренландия, Гвиана, Монсетар, Сейн Бартелеми, Сейнт Пиер и Микелон, и още 2 острова.
Снимка: Southwest Airlines.