Дигитализирането на мониторинга и поддръжката е път, не революция и това е особено вярно за големите флоти тяснофюзелажни самолети на повечето авиокомпании. Различните версии на самолетите, различният хардуер за пилотите и механиците и различният софтуер за анализ – всичко това се използва в различните етапи на ремонта и поддръжката. И нещата се усложняват още повече, когато се съберат две флоти, които са оборудвани с различен софтуер и хардуер.
Както в случая с Alaska Airlines и Virgin America.
В момента пилотите на Alaska летят на Boeing и Airbus и всички имат iPad Electronic Flight Bags. В момента 85% от сливането на флотите на Alaska и Virgin America е приключило, каза говорителят на компанията Ан Джонсън.
Макар че техническите логове още не са инсталирани, Alaska използва пълноценно всички останали данни за самолета. По време на полет данните и диагностичните доклади за двигателите се предават чрез ACARS. Оперативните данни FOQA се свалят ръчно от всеки самолет на три дни. За самолетите на Airbus съобщенията на проблеми в поддръжката се изпращат както в реално време чрез ACARS в полет, така и в доклада след полета.
Alaska очаква скоро да подобри възможностите за наблюдение на флота. Превозвачът очаква повече данни за грешки от 737 MAX, с който започва да лети от юни 2019.
Airbus току-що разработи нова система, която може да събира и изпраща много повече данни, отколкото в момента.
Новата система ще бъде инсталирана в следващата доставка за Alaska през 2019. Сервизните договори и таксите за доставка на данните обаче все още не са ясни, съобщава MRO Network.
We’re feeling incredible with our new livery. Take a look at our newly branded @theincredibles 737-800. Incredibles 2 hits theatres on June 15. #N519AS #Incredibles2 #iFlyAlaska pic.twitter.com/xxlGUKN0p7
— Alaska Airlines (@AlaskaAir) May 6, 2018
Снимка: Alaska Airlines.