Airbus повиши очакванията за търсенето на самолети в следващите 20г. със 7% на базата на повишено търсене и нови типове самолети от „малък” до „много голям”, размивайки границите между различните модели.
Европейският авиопроизводител очаква търсенето на самолети в света за 20г да се увеличи до 37 400 за 5,8 трилиона щатски долара каталожна цена.
Преди година очакванията на Airbus бяха за 34900 самолета за 5,3 трилиона щатски долара.
#AirbusGMF https://t.co/HIJ9zT1for
— Airbus (@Airbus) July 6, 2018
Малки и големи
Airbus очаква повече търсене на 230-местни самолети, които определи като „малки” /Small/. В тях се включват 110-130местните CSeries, които компанията вече продава след споразумение с Bombardier.
Ден по-рано Boeing обяви, че поема 80% от гражданските самолети на бразилската Embraer.
Промените в търсенето са особено ясни при големите самолети /Extra Large/. Вместо да посочи модели с 450 или повече места, където влизат Boeing 747 и Airbus A380, Airbus сега поставя в тази категория всички самолети с над 350 места – с два или четири двигателя.
Европейският производител очаква 1590 от тях да бъдат доставени за 20г.
Другите категории включват „средни” /Medium/ с 230-300 места и „големи” /Large/ с 300-350 места.
Airbus води статистическа битка с Boeing от години за търсенето на големите джъмбо като 747 и А380.
Boeing
Boeing обяви, че очаква 777Х да покрият по-голямата част от търсенето в категорията, което показва, че прогнозите не отразяват добре ситуацията в момента и поставят въпроси за забавените доставки на А380.
Boeing, който се очаква да обяви прогнозата си за следващите 20г също през юли, миналата година предвиждаше общия брой на доставките да е 41030 самолета за 6,1 трилиона щатски долара.
И двете компании смятат, че ръстът на флотовете на авиокомпаниите ще стане главно с новите доставки, вместо с просто подмяната на старите самолети.