Проучването на Airfarewatchdog сред 1500 потребители показа, че пътниците не са много наясно, че авиокомпаниите започнаха да предлагат динамични цени, т.е. цени, използващи информация за тях като IP адрес и история на браузера, за да изчислят колко смятаме да платим за билет.
Над 80% от запитаните не знаят какво представляват динамичните цени. Около 205 знаят, но само 48% предприемат стъпки, за да ограничат информацията, която предоставят.
Агенции
Това създава нови възможности за туристическите агенции.
Потенциалното адаптиране на сайта на авиокомпанията при избор на цена на билета прави по-сигурна /и евентуално по-евтина/ резервацията през агенция, както и безпристрастно сравнение на цени.
А някои потребители може да се почувстват неудобно, когато разберат, че личните им данни може да бъдат използвани за вдигане на цените.
Докато технологично грамотните пътници могат да се опитат да избегнат динамично определяните цени като изчистят историята или скрият типа на устройство, от което правят резервацията, други могат да бъдат отблъснати заради използването на подобни стратегии.
Икономична класа
Същото проучване установи, че повечето пътници разбират какво се включва в икономична класа в сравнение с преди година. 4/3 от запитаните са обявили, че са наясно както означават ограниченията до основна услуга, която обикновено не включва чекиран багаж или кетъринг.
Кукита
Авиокомпаниите използват кукита, за да проследят браузинг историята на потребителите. И вдигат цените.. или го правят според типа устройство, с което влизате в интернет.
Потенциално решение бил било да се използва VPN.
Мобайл
До 2021 авиокомпаниите ще обслужват по-разнообразна географски база от клиенти. Това включва и развиващите се пазари като Индонезия, Иран, Мексико и Турция, съобщава IATA в проучването си за дистрибуцията в бъдеще.
Все повече потребители на 65+ години в няколко десетки страни означават, че дистрибуционните системи на авиокомпаниите и каналите, които използват ще бъдат направени според навиците на потребителите. И директните канали, и каналите на трети страни, използвани от авикоомпаниите трябва да отличават превозвачите и техните продукти „интуитивно и чрез шопинг преживявания, които се отнасят до „втория портфейл” на пътника – допълнителните покупки. Пътниците също навлизат в „постмобилния” свят, където мобайл не е вече един канал, а Каналът.
Снимка: Авиофорум.