Airbus разработва планове за нова версия на А321 в отговор на потенциалния нов модел за средни дистанции на Boeing, съобщи Ройтерс.
Европейският производител на самолети вероятно ще трансформира А321LR, който наскоро постави рекорд за дълъг тестов полет на тяснофюзелажен самолет.
Новият A321XLR ще бъде проектиран за по-далечни дестинации и с него може да се конкурират северноамериканските превозвачи.
Говорител на Airbus каза, че няма да коментира продуктовата политика на компанията. Отбелязвайки, че Airbus държи 80% от продажбите в категорията 200-270 места, говорителят каза, че „не са под натиск”.
В този долната граница на сегмента Airbus изпреварва Boeing по продажби с тяснофюзелажния А321, докато Boeing доминира в горната граница на сегмента със силните продажби на 787 Dreamliner за сметка на А330neo.
За този пазар, оценяван на милиарди долари от анализаторите в близките години, Boeing планира да създаде хибрид между широкофюзелажен самолет с по-малко карго отделение като тяснофюзелажните за повече ефективност.
През април изненадващо Airbus спря работата по разработката на A320neo-plus.
Снимка: wikimedia commons