Както може би сте разбрали, Ryaniar придоби контролния пакет в новата нискоразходна авиокомпания на авиационния предприемач и бивш автомобилен състезател Ники Лауда, а в края на миналия месец очерта амбициозен план за развитие на превозвача. Сега Ryanair притежава 24.9% от компанията, като се предвижда разрастване на собствеността до 75% при одобрение от европейските антимонополни органи.
Lauda Motion, както се казва авиокомпанията наследник на FlyNiki, а преди това на Lauda Air, трябва да се сдобие с 50 нови самолета през следващите пет години. Компанията е апетитна и заради богато портфолио от слотове на някои от най-натоварените летища в Германия, Виена и Палма де Майорка.
Според Ryaniar, новата авиокомпания ще натрупа над 100 милиона евро стартови разходи и оперативна загуба за първите две години на съществуването си, като голяма част от сумите ще покрият скъпоструващите лизинги от Lufthansa. В следващия период би следвало Lauda Motion да излезе на скромна печалба и да успява да се самоиздържа.
Топ дестинации на Lauda Motion
Междувременно авиокомпанията беше принудена да отмени цялото си лятно разписание от Цюрих, поради липса на самолети и екипажи. Всъщност, самолети има, но предлагането към момента е на непосилно високи цени за лизинг през традиционно натоварения летен сезон.
снимки: LaudaMotion, OAG