Нова птица в небето – Air Belgium

35 прочитания

Създаването на нови нискоразходни превозвачи се превърна в модерна тенденция. Създаването на презокеански нискоразходни превозвачи обаче, е рискован бизнес. Това очевидно не може да уплаши инвеститорите в нова белгийска авиокомпания, която възнамерява да се позиционира на силно конкурентния пазар между Европа и Азия.

Air Belgium не само е склонна да поеме риска, но и ще го направи с двойка доказано неефективни спрямо актуалната бизнес среда четиримоторни Airbus A340, оставени в наследство от фалиралия белгийски национален превозвач Sabena. И също, с не особено атрактивна ливрея… но това си е наше мнение.

Първите два А340 търпеливо очакват разрешението за прелитане на руското въздушно пространство на перона на CRL

Първите два А340 търпеливо очакват разрешението за прелитане на руското въздушно пространство на перона на CRL /още снимки в галерията/

Акционерите

Капиталът на авиокомпанията, която ще се базира на обновеното летище Брюксел-Юг /Шарлероа/, е 20 милиона евро, поделени между пет акционери.

  • 3T Management & Associates – белгийски инвестиционен фонд /19.9%/
  • Регионална инвестиционна камара на Валония /12.5%/
  • Federale Participatie – en Investeringsmaatschappij – федерален инвестиционен фонд /12.5%/
  • Sabena Aerospace /5%/
  • Aviation Investment Holding (AIH) /49.9%/

За председател на борда на директорите е избран Ерик Бош, представляващ Регионалната инвестиционна камара на Валония. Няколко миноритарни акционери са базирани в Хонг Конг, която е и първата дестинация на компанията.

Екипажът на първия тестов полет по планираната линия Брюксел /CRL/ - Хонг Конг

Екипажът на първия тестов полет по планираната линия Брюксел /CRL/ – Хонг Конг /още снимки в галерията/

Плановете

Air Belgium получава сертификата си за авиационен оператор едва на 3 март тази година, а на 13 март вече започва да продава билети за първия си маршрут: Брюксел /Шарлероа/ – Хонг Конг. Амбицията на превозвача е да стартира полетите на 30 април, като в първата половина на месеца извършва два пробни полети с плащащи пътници. Приходите от тях от малко над 13 500 евро са дарени на фондация за развитие на Валония.

Заради политическите разногласия между ЕС и Русия и санкциите обаче, руската страна отказва да даде права за прелитане над нейна територия и авиокомпанията е принудена да отмени планираните полети. На 18 май е постигнато споразумение с Москва и сертификатът  ще бъде издаден до края на месеца.

Новата дата за първия полет до Хонг Конг е 3 юни, като е много вероятно да бъде спазена. Заради проблемите, превозвачът е принуден да оптимизира разписанието си, като ще лети два пъти седмично по линията през юни и три пъти от юли до септември. От октомври полетите трябва да стигнат 4 седмично. Цените на билетите на уебсайта airbelgium.com започват от EUR 235 двупосочно, което си е сделка. Разбира се, без багаж и други удобства за този почти 12 часов полет.

[foogallery id=“2064″]

Самолетите

Авиокомпанията засега разполага с 2 добре облетяни Airbus A340-300, които един от акционерите, Сабена, не успя да реализира дори на лизинговия пазар след фалита си през 2001 година. През юни и юли тази година към флота ще бъдат добавени още 2 самолета от същия тип. Конфигурацията на машините е с по 303 места, разпределени в три класи – Бизнес, Премиум Икономична и Икономична. Далечината на полета е 13 500 км, съвсем достатъчни за покриването на повечето основни дестинации в Далечна Азия.

Избраният маршрут е с високо бизнес затоварване, което напълно оправдава наличието на бизнес класа на борда на иначе low-cost авиокомпаниятаИзбраният маршрут е с високо бизнес затоварване, което напълно оправдава наличието на бизнес класа на борда на иначе low-cost авиокомпанията /още снимки в галерията/

Засега нещата изглеждат добре, като Air Belgium ще е добре дошла да разнообрази иначе скучния синкаво-розов фон на бюджетното брюкселско летище. Конкуренцията засега е слаба с едва 6 полета седмично между Брюксел и Хонг Конг от основното летище, особено предвид тройната цена.

Желаем им успех!

снимки: Air Belgium

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa поръча още neo
Следваща публикация
Нов терминал за $2.7 млрд. в Гуанжоу
35 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus показа Vahana на HeliExpo

Vahana на Airbus е електрически, едноместен хеликоптер с 8 мотора, 2 крила и 725 кг…

SAS получи първия си A350

Airbus достави на скандинавската авиокомпания SAS първия A350-900. SAS става най-новия оператор на широкофюзелажния икономичен…
Меню