На 22 май 2018 Boeing отпразнува първия рожден ден на 737MAX със 130 доставки в 28 страни, където 98 авиокомпании са поръчали общо 4500 самолета.
За една година 737МАХ превози 6,5 млн пътници на общо 41700 км.
Today marks 1 year since the Boeing #737MAX entered service and paved the way for a better passenger experience. See how our customers are celebrating: https://t.co/mJOypNsWWL #Boeing #avgeeks pic.twitter.com/h7TQO6yFAC
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) May 22, 2018
Boeing продължава тестовете на Max 7, вече в полет. Разработката на Max 10 върви по график и ще влезе в производство догодина, съобщава производителят.
Китай се очаква да купи над 7000 нови самолета за около 1 трилион долара в следващите 20г., повече отколкото Boeing е записал досега в поръчките си. Повечето граждански самолети в Китай са произведени от Boeing, но ако търговските напрежения със САЩ продължат, Пекин може да избере да работи с Airbus.
Засега Китай заплашва да въведе мита за вноса на някои самолети, включително моделите на 737, които се произвеждат в завода в Рентън. Компанията има 137000 служители в САЩ, 4 завода в страната и изнася над 80% от продукцията си в чужбина.
Европа предпочита Airbus
Растящите цени на петрола накараха мениджърите на авиокомпаниите да се взрат по-внимателно в сметката за гориво и да потърсят по-икономични самолети.
Повечето авиокомпании обслужват основната част от маршрутите си с тяснофюзелажни самолети, което означава модели от семейството на Airbus A320neo и Boeing 737Max.
Поръчките за А320 са за 12 години напред, а на 737 – за девет, по данни от 2017 на CAPA.
В Европа А320neo е по-популярен от 737Max, особено сред нискоразходните авиокомпании.
Турският лоукост превозвач Pegasus е най-големият оператор на Neo, а Norwegian – на Мах.
Wizzair има най-много поръчки на neo и Ryanair поръча най-много Мах.