Увеличеното внимание на Boeing към приходите от услуги за продуктите си е „ключово развитие за компанията”, обяви Fitch Ratings на 20 май.
Агенцията за кредитен рейтинг потвърди дългосрочната перспектива на американския авиопроизводител на А със стабилна перспектива и каза, че поглъщането за 4,24 милиарда щатски долара на KLX Aerospace Solutions, което се очаква да приключи през третото тримесечие, няма да засегне тази оценка.
Агенцията отбелязва обаче, че амбицията на Boeing да увеличи приходите от услуги от миналогодишните 15 милиарда долара на 50 милиарда тази година трябва да й спечели пазарен дял от други доставчици на услуги или бъдещи придобивания.
„Потенциално увеличените приходи от услуги чрез продължаването на тази програма би направило някои програми по-икономически значими, отколкото ако се оценяват само на база първоначално оборудване”, пише Fitch.
Потенциалната програма на Boeing в това отношение са средно големите самолети. Fitch поставя въпроса дали програмата 787 е печеливща, заради производствените забавяния и огромните разходи за развитието й.
„Основният въпрос за Boeing в следващата година ще бъде дали ще вдигне още цените на 737 и дали веригата на доставки може да поеме ново поскъпване”.
Производителят на граждански и военни самолети, космически и отбранителни системи, Boeing има 140 000 служители по света. Компанията се надява да спести 70 милиона долара годишно до 2021 чрез покупката на базираната в Маями KLX.
KLX ще се слее с дъщерната на Boeing компания Aviall.
Снимка: Авиофорум.