Пилоти спасяват мигранти в морето

20 прочитания

Хиляди мъже, жени и деца намират смъртта си всяка година във водите на Средиземно море, докато се опитват да стигнат до бреговете на Европа с малки лодки, често неподходящи за такъв преход или просто препълнени.

Откриването на малките плавателни съдове, които почти никога нямат навигационно оборудване или комуникации, е трудно и често корабите, които са готови да им се притекат на помощ, пристигат твърде късно.

Така двамата френски пилоти Беноа Миколон и Жозе Бенавантюр решават да основат през януари 2018 асоциацията на пилотите-доброволци, Pilotes Volontaires.

Колибри

Жозе и Беноа летят от 12 май в помощ на неправителствените организации в откриване на лодки на мигранти в Средиземно море, съобщава France Bleu.

Колибри се казва техният самолет, MCR 4s, в който са вложили всичките си спестявания от 150000 долара. Един полет дневно им излиза 150 евро. Pilotes Volontarires набират дарения и вече са възстановили 20% от разходите си.

Правим каквото можем

49-годишният Жозе се занимава с доброволческа работа от 25г, от които 15г за Червения кръст в Африка. Миколон е пилот от гражданската авиация.

Името на самолета е избрано заради една африканска легенда:

Един ден гората се запалила и животните се отчаяли. Докато се чудели какво да правят, дошло колибрито и започнало на пренася капчици вода в човката си, които пускало над пламъците. Когато го попитали защо прави така, колибрито отговорило: „Правя каквото мога“.

Европа и Близкият изток се изправиха пред бежанската криза от началото на войната в Сирия през 2011. През 2015 година 1 милион души стигнаха до бреговете на Гърция и Италия по море. След споразуменията, сключени между ЕС, Турция и Либия, техният брой намаля, но Средиземно море остава популярен маршрут за мигрантите, въпреки опасностите.

Властите и хуманитарните организации разчитат на сателитните телефони, използвали от мигрантите или трафикантите, за да получат сигналите за бедстващи лодки. След това, ако ресурсите го позволяват, морският координационен център в Рим ще прати самолет или хеликоптер да открие лодката и да изпрати координатите на спасителите.

Два самолета са по-добре от един

Миколон казва, че ако имат два самолета, ще могат да си разделят зоните на издирване или времето, и ще могат да покриват по-голям район или по-голяма част от денонощието.

Sea Watch е неправителствена организация, която работи с няколко кораба, включително с Aquarius / IMO: 7600574 / от 2014 и наскоро инвестира в самолет, който нарече Moonbird.

Тамино Бом, ръководител на мисиите на Moonbird в Sea Watch каза за NBC,  че пилотите от Pilotes Volontaires са добре дошли.

„Доказахме, че има нужда от още информация, а зоната за издирване и спасяване е много голяма, затова очакваме в бъдеще да си сътрудничим с Pilotes Volontaires“.

Обединени, разходите също напамаляват. Sea Watch е платила 1,8 милиона долара през 2017 според OpenMigration Project.

Снимка: Авиофорум. Снимката е илюстративна.

Свързани теми

Предишна публикация
Ryanair с 10% ръст на печалбата въпреки кризата
Следваща публикация
Регулациите убиват смарт куфарите
20 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Неволите на Ryanair

Райънеър навлезе в сериозна оперативна и комуникационна криза, след като на 16 септември превозвачът бе…

Новата норма: удобно свит

Ще се превърне ли пътуването със самолет във физическо изпитание със свиване на размерите на…

Как се появяват кодовете на ICAO

Международната гражданска авиация превозва над 4 милиарда пътници годишно. Това нямаше да е възможно без…
Меню