Хиляди мъже, жени и деца намират смъртта си всяка година във водите на Средиземно море, докато се опитват да стигнат до бреговете на Европа с малки лодки, често неподходящи за такъв преход или просто препълнени.
Откриването на малките плавателни съдове, които почти никога нямат навигационно оборудване или комуникации, е трудно и често корабите, които са готови да им се притекат на помощ, пристигат твърде късно.
Така двамата френски пилоти Беноа Миколон и Жозе Бенавантюр решават да основат през януари 2018 асоциацията на пилотите-доброволци, Pilotes Volontaires.
[MESSAGE DE NOS PILOTES] Retour sur leur deuxième mission. Si vous souhaitez en savoir plus le lien se trouve juste icihttps://t.co/SGowmdKLIy @IsabelleSerro @seawatchcrew
Copyright- Tous droits réservés Isabelle Serro/ Pilotes Volontaires#Colibri #TogetherForRescue pic.twitter.com/EFpHwtNGsl— Pilotes Volontaires (@PVolontaires) May 14, 2018
Колибри
Жозе и Беноа летят от 12 май в помощ на неправителствените организации в откриване на лодки на мигранти в Средиземно море, съобщава France Bleu.
Колибри се казва техният самолет, MCR 4s, в който са вложили всичките си спестявания от 150000 долара. Един полет дневно им излиза 150 евро. Pilotes Volontarires набират дарения и вече са възстановили 20% от разходите си.
Правим каквото можем
49-годишният Жозе се занимава с доброволческа работа от 25г, от които 15г за Червения кръст в Африка. Миколон е пилот от гражданската авиация.
Името на самолета е избрано заради една африканска легенда:
Един ден гората се запалила и животните се отчаяли. Докато се чудели какво да правят, дошло колибрито и започнало на пренася капчици вода в човката си, които пускало над пламъците. Когато го попитали защо прави така, колибрито отговорило: „Правя каквото мога“.
Европа и Близкият изток се изправиха пред бежанската криза от началото на войната в Сирия през 2011. През 2015 година 1 милион души стигнаха до бреговете на Гърция и Италия по море. След споразуменията, сключени между ЕС, Турция и Либия, техният брой намаля, но Средиземно море остава популярен маршрут за мигрантите, въпреки опасностите.
Властите и хуманитарните организации разчитат на сателитните телефони, използвали от мигрантите или трафикантите, за да получат сигналите за бедстващи лодки. След това, ако ресурсите го позволяват, морският координационен център в Рим ще прати самолет или хеликоптер да открие лодката и да изпрати координатите на спасителите.
Два самолета са по-добре от един
Миколон казва, че ако имат два самолета, ще могат да си разделят зоните на издирване или времето, и ще могат да покриват по-голям район или по-голяма част от денонощието.
Sea Watch е неправителствена организация, която работи с няколко кораба, включително с Aquarius / IMO: 7600574 / от 2014 и наскоро инвестира в самолет, който нарече Moonbird.
Тамино Бом, ръководител на мисиите на Moonbird в Sea Watch каза за NBC, че пилотите от Pilotes Volontaires са добре дошли.
„Доказахме, че има нужда от още информация, а зоната за издирване и спасяване е много голяма, затова очакваме в бъдеще да си сътрудничим с Pilotes Volontaires“.
Обединени, разходите също напамаляват. Sea Watch е платила 1,8 милиона долара през 2017 според OpenMigration Project.
Снимка: Авиофорум. Снимката е илюстративна.