Фатална катастрофа със 737-200 в Куба

39 прочитания

Полет CU972 на кубинската национална авиокомпания Cubana приключи трагично, след като самолетът Боинг 737-200 катастрофира малко след излитане от летището на столицата Хавана – Хосе Марти.

Мястото на катастрофата на CU972 - само на 2км от пистата (според някои медии 20км)

Мястото на катастрофата на CU972 – само на 2км от пистата (според някои медии 20км)

Полетът е от Хавана до курортния град Холгуин в източната част на острова и се изпълнява с първо поколение 737-200, взет под наем от мексиканската авиокомпания Damojh Aerolineas, оперираща под името Global Air. Самолетът не успява да набере височина при излитането и се разбива в район с гъста растителност на около 2 км от пистата. На борда има 105 пътника и 6 души мексикански екипаж. По първоначална информация четири жени оцеляват при катастрофата, като едната от тях по-късно издъхва в болница.

Разследване на причините за инцидента е в ход. За момента то се води от кубинските власти, като представители на компанията-производител, Боинг и на американската агенция за безопасност на транспорта NTSB са заявили готовност да се включат, ако бъде постигнато споразумение за това с кубинското правителство. Технически, държавата е все още под американско ембарго, като мерките срещу Хавана, облекчени от администрацията на президента Обама, бяха отменени от новата администрация на Тръмп.

Cubana (Global Air) - Boeing 737-201(A) - XA-UHZ (c/n 21816/592)

Cubana (Global Air) – Boeing 737-201(A) – XA-UHZ (c/n 21816/592)

Веднага прави впечатление, че мексиканската авиокомпания, чиято собственост е самолетът, няма дори официален уебсайт. По данни на ASCEND тя разполага с общо три самолета – два исторически 737-200 и един малко по-нов класически 737-500. Катастрофиралият самолет е с регистрация XA-UHZ, произведен е през юли 1979 година (възраст 38 години и 11 месеца), с класическите двигатели на Pratt & Whitney JT8D.

Много неща може да са се объркали при този инцидент, като възрастта и състоянието на самолета ни навеждат към разсъждения в посока технически проблем и невъзможност за справяне с него от страна на екипажа. Няма да спекулираме в очакване на резултатите от разследването.

снимки: wikimedia.commons; ASN

Свързани теми

Предишна публикация
Регулациите убиват смарт куфарите
Следваща публикация
Кои са най-евтините авиокомпании
39 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Bombardier CS става Airbus A220

Airbus ритуално уби марката Bombardier CSeries, като реши да преименува самолетите от семейството на А220.…
Меню