Amazon Web Services /AWS/, част от Amazon.com обяви, че Ryanair мести инфраструктурата си в облака и планира да затвори всичките си дейта центрове в следващите 3г.
Европейската нискоразходна авиокомпания вече изнесе няколко услуги в облака на Amazon – Ryanair Rooms и Ryanair.com и изгражда голямо езеро от данни на Amazon S3.
Езерото от данни е централизиран склад, позволяващ съхраняването на структурирани и неструктурирани данни, често сурови, в оригинален формат, които могат да се анализират и обработват.
Ryanair изгражда отново и трансформира традиционните системи в такива, базирани в облака, за да оптимизира разходите си. Например след като разви Ryanair Rooms в AWS, авиокомпанията позволява на пътниците да сравняват цените на хотелите, докато избират.
Заедно с Amazon авиокомпанията ще разработи приложение, което автоматично ще регистрира ръста в търсенето за определени полети и ще планира промени в разписанието.
Europe’s number one airline @Ryanair goes all-in on AWS to transform the digital experience for its over 130 million customers. https://t.co/AN05KzTkt0 pic.twitter.com/UyQxbyveGp
— Amazon Web Services (@awscloud) May 10, 2018
Освен това компанията мигрира от Microsoft SQL на Amazon Aurora, което също може да намали значително разходите й по имейл маркетинговите кампании до 22 милиона абоната в Европа.
Главният технологичен директор Джон Хърли каза, че „машинното учене е от огромно значение за ръста“ на компанията, която проучва услуги на машинно учене на Amazon, включително Amazon Sage Maker за персонализиране на портала MyRyanair за всеки потребител.
Хърли каза още, че авиокомпанията тества Amazon Lex – чат бот услугата на Amazon на Alexa, така че клиентите да получават „човешки“ автоматизирани отговори, според вида запитване.
И Netflix вече разви цялата си инфраструктура в AWS.
Решението на Ryanair да се изнесе изцяло в облака е знак в цялостната промяна в посоката на технологичното развитие на авиокомпаниите, каза Майк Клейвил, вицепрезидент Продажби на AWS, цитиран от Silicon Republic.
След поредицата от отрицателни отзиви в резултат на отмяната на стотици полети с минимално или никакво предупреждение заради объркване на графика на отпуските на пилотите, Ryanair е решен да възстанови доверието и един от начините да го постигне е чрез Ryanair Labs.
Компанията отвори вече три иновативни лаборатории по света – в Дъблин, Варшава и Мадрид и фокусът на вниманието е в четири категории – анализ на данни, разработка на софтуер, QA /осигуряване на качество/ и UX и дизайн.
Снмка: Авиофорум.