Предизвикателство към компаниите за кредитни карти бе отправено от глобалната авиоиндустрия и Deutsche Bank с новата система за плащане в реално време за самолетни билети.
Пилотният проект на Deutsche Bank се разработва заедно с IATA и ще тества нов модел на плащания чрез подобряване на скоростта на транзакциите, сигурността и прозрачността, се казва в съобщението на банката.
“The payment landscape is changing. Open banking is becoming the norm, new instant payment schemes are appearing on the market.” Shahrokh Moinian, Global Head of Cash Products. https://t.co/1ls7e4KYe8 #IATA pic.twitter.com/WgAZT8ItEc
— Deutsche Bank (@DeutscheBank) May 7, 2018
Новата система е уеб базирана и може да се използва за продажба на самолетни билети на индивидуални лица. Няма още бранд и ще стартира в Европа от края на 2018, като първо ще бъде пусната в Германия, съобщи FT.
IATA смята, че разходите за обработка на плащанията в глобалната авиоиндустрия биха могли да добавят 8 милиарда щатски долара на година, след като Visa и Mastercard обикновено начисляват между 1 и 3%.
Системата, разработена от IATA и Deutsche Bank би могла да начислява фиксирана такса, която според Хавиер Орехас, директор банкиране в IATA за EMEA и Америка „може да е няколко цента”.
Проектът е възможен, благодарение на новата регулация на ЕС за плащанията, която настоява банките да дадат на трети страни достъп по потребителските данни и да позволяват плащания.
Наред с разрастването на паневропейската схема за моментални разплащания тази година, директивата RSD2 ще направи възможни паричните трансфери между банкови сметки въпрос на секунди /когато страните-членки на ЕС я възприемат/.
Потребителите на новата система за плащане ще въвеждат банковите си данни и след това Deutsche ще проверява в реално време дали имат достатъчно средства, ще събира таксата и ще прави трансфера на сумата към авиокомпанията.
Авиокомпаниите отдавна работят по друга алтернативна система за плащания, UATP.