Летищата използват изобилието от дигитални данни по нови начини, за да подобрят услугите на пътниците. Данните се събират главно чрез безплатната wi-fi услуга на летищата. Така се дава възможност за повече сътрудничество между летища и търговци. Мениджърът за бизнес и информационни услуги на летището в Аделаида, Австралия казва, че компанията сега събира много данни например от паркинга си. Много жители на Аделаида използват коли, за да ходят на работа на летището. Летищата в Малайзия например използват данните дори за подобряване на технологиите и за управление на услугите на терминала.
Заключенията бяха направени по време на IT конференцията за въздушния транспорт в Азия и Тихоокеанския регион на SITA на 18 и 19 април в Сингапур.
Самообслужване
Бързият ръст на авиотранспорта в Азия се отразява на индустрията на информационните технологии. От критично значение е авиокомпаниите и летищата в региона да приемат дигиталните трансформации. Умното използване на технологиите може да помогне за управление на предизвикателствата от растящия брой пътници, ограничената инфраструктура и все по-сложните процеси, каза директорът на SITA Барбара Далибард.
SITA очаква самообслужването на летищата да се удвои в следващите 2г. Последното проучване на компанията показва, че една трета от авиокомпаниите и летищата планират въвеждане на биометрика за пътниците до 2020 в Азия.
Киберсигурността остава топ приоритет и за летища, и за авиокомпании. Но само 30% от авиокомпаниите са подготвени за посрещане на кибератаки.
#Innovationen zum Anfassen und Testen – heute und morgen ab 11 Uhr im MAC-Forum am #MUC bei #Innovationandstyle – alle Infos https://t.co/9go8VlTmrR pic.twitter.com/aBqKiOhVMy
— Munich Airport (@MUC_Airport) April 20, 2018