Inmarsat пусна системата си EAN за интернет на борда в партньорство с Deutsche Telecom, която ще предлага високоскоростен достъп до световната мрежа по време на полет. IAG в лицето на Aer Lingus, Iberia и Vueling подписаха през март 2017 договор, с който стават клиенти на старта на системата EAN. Какво означава това…
Inmarsat и Deutsche Telecom ще могат да свържат клиентите си с интернет през сателит чрез връзка между наземната мрежа на немския оператор и международната спътникова телекомуникационна компания.
Френската Агенция за регулация на електронните комуникации и пощите одобри използването на наземните станции на територията на страната, които позволяват увеличение на сателитния капацитет на Inmarsat S-Band, пуснат през юни 2017.
“We can already support any airline, any route they fly”, Kurt Weidemeyer tells us how Inmarsat is set for the current market but is always looking to the future, adding capacity to our #satellite network to anticipate aviation growth and passenger demand. pic.twitter.com/JxO4gFAOQy
— Inmarsat (@InmarsatGlobal) April 13, 2018
Wi-Fi на борда е новата треска за злато
Emirates постигна 1 милион wi-fi връзки, направени на борда на своите полети през март. Авиокомпанията осигурява свързаност за 98% от самолетите си. Достъпът до интернет по време на полет носи възможности за широк спектър от компании, от сателитни фирми като Viasat и Inmarsat до доставчици като Gogo, Global Eagle, Panasonic Avionics и компании за софтуер и хардуер като Lufthansa Systems и Lufthansa Technik.
Google е в напреднала фаза на преговори с Nokia да придобиване на технология за подобряване на wi-fi на борда.
Нови възможности за авиокомпаниите
Авиокомпаниите могат да печелят като предлагат договори на спонсори, както направи JetBlue с Amazon, за да направи широколентовия интернет достъпен за пътниците в самолета, или като предлагат услугата срещу заплащане като в повечето хотели по света.
Свързаността по време на полет би донесла повече приходи от онлайн търговия или резервации за ресторанти или таксита. LSE прогнозира 30 милиарда долара приходи от допълнителни услуги до 2035 за авиокомпаниите от пускането на wi-fi в самолетите.
Според Routhappy wi-fi е достъпен на 43% от полетите по света, 10% повече отколкото в началото на 2017.
Връзка има, но е бавна
Докато технологията несъмнено се развива с много бързи темпове, тя все още не е достатъчно сложна, за да отговори на изискванията на потребителите.
Когато Gogo /преди известна като Aircell/ пусна първото wi-fi на борда през 2008, връзката беше 3 Mbps, достатъчна за няколко лаптопа /без стриймване на видео, което бе забранено/.
Още през лятото 2018 обаче всеки пътник ще има възможност да включи поне едно устройство чрез различни приложения, сайтове и други услуги, което дава много повече възможности. Вероятната скорост е около 12 Mbps през скъпата сателитна връзка. За сравнение Ofcom съобщи, че средната скорост на интернет връзките във Великобритания е 36,2 Mbps.
Европейската авиационна мрежа /EAN/ се разработва от комуникационните компании Inmarsat и Deutsche Telekom. Това ще бъде сателитен wi-fi с висок капацитет, подкрепен от наземни кули и обещава да осигури надежден широколентов достъп във въздуха в цяла Европа.