Преди време шефът на Ryanair Майкъл О’Лиъри скандализира индустрията, като съвсем сериозно предложи внедряването на седалки за правостящи пътници в самолетите, като ефективен начин за увеличение на капацитета и още по-сериозно изтискване на крайните тарифи. Самите пътници не приеха идеята съвсем на сериозно, но някои производители виждат и в най-откачените идеи възможности за изява, а при подходящи обстоятелства и печалба.
Компанията, когато тогава – преди около 8 години – отговори на предизвикателството, хвърлено от О’Лиъри, сега отново представя доразвитата си идея на Aircraft Interiors Expo 2018 в Хамбург.
Това е Skyrider 2.0 – кошмарът на сериозния пътник
Ултра лоу-кост предложението се казва Skyrider, а това е неговата втора версия. Представя го иначе уважаваното италианско дизайнерско студио Avio Interiors и съвсем не случайно цветът на седалките е жълт. /да ви напомня някоя кабина?/
Според производителя, подобно решение ще добави до 20% повече седалки на борда при разстояние между тях от 23 инча. Те ще осигурят и 50% по-ниско тегло. Та, ако си мислите, че някои от седалките, които вече виждате по самолетите на някои авиокомпании /при това не нискоразходни/, то погледнете внимателно пак!
Според Avio Interiors, с тези седалки капацитетът на един стандартен А320 ще скочи от 180 на 214 пътници, а на стандартен 737-9 от 210 на 258. Честно казано, в тролеите на Сточна Гара има повече място и возенето ще е по-комфортно.
Продуктът се представя за иновация, но в него има няколко сгрешени неща, като:
- достъпност
- кои точно пътници ще успяват да седнат в това „нещо“
- ще висят ли краката на децата
- къде ще си сложим масичката /масичка ли написахме?/
Та така – въпреки че това все още е концепция, вече се плашим, че подобно безумие някой ден наистина може да намери място на борда на някоя много спестовна авиокомпания.
снимки: Avio Interiors, twitter