Френски съд обяви онлайн чекирането за недостатъчно доказателство за присъствие на борда на самолета. Решението може да помогне на авиокомпаниите да се опитат да избягват изплащането на компенсации.
Лоша новина за тези, които обичат да правят всичко онлайн.
При проблеми по време на полет ще им бъде по-трудно да постигнат обезщетение. Всъщност Касационният съд на Франция реши, че резервацията и онлайн чекирането не са достатъчни доказателства за установяване на присъствието на пътника на борда.
Казус
Касационният съд на Франция разгледа иска от 2016 на семейство, купило през 2014 двупосочен полет Париж-Маями. Хората се прибират с 5ч. закъснение по обратния полет до Франция с XL Airways France. Семейството поиска обезщетение от авиокомпанията, според правилата в ЕС за закъснения над 3ч.
Искът бе отхвърлен с мотива, че няма доказателство, че са били на борда на закъснелия самолет. Сигурни в правотата си, хората се обръщат към съда.
Но с решението си от 14 февруари 2018 най-висшата френска съдебна инстанция отново защити авиокомпанията. Други авиокомпании сега биха могли да използват случая, за да отказват обезщетения.
Решението: селфи
Все пак има начин за доказване. Според потребителската асоциция UFC-Que choisir доказателство, че сте били на борда и преди това на летището в часа за качване може да стане чрез:
- регистрация на багаж;
- купуване на кафе /с касова бележка/;
- селфи с номера на полета, стюардеса или с пилота.
Снимка: Авиофорум