Франция обмисля да въведе леки самолети на мястото на хеликоптерите, за да намали разходите като запази оперативния капацитет, съобщи Janes.
Командирът на френската лека авиация в армията /ALAT/ обясни, че хеликоптерите се нуждаят от интензивни ъпгрейди. „Защо ми е хеликоптер за определена мисия – сигурно защото трябва да направи нещо на земята /и да кацне в определена зона /. Ако не трябва да се прави нищо на земята / например разузнаване или съпорт на летище/, защо да не използваме самолет“, каза ген.-лейтенант Майкъл Гриченко.
В момента ALAT / Aviation Légère de l’Armée de Terre/ оперира близо 300 хеликоптера от различен тип и малък брой самолети. Това включва 62 Tiger на Airbus, 99 Gazelles на Aerospatiale, 8 Caracals на Airbus, 23 NH90 на NHIndustries, 68 Puma на Aerospatiale, и 26 Cougars на Airbus. Самолетите са 5 Pilatus PC-6 Turbo Porters и 8 TBM-700, използвани главно за свръзка и леки транспортни мисии.
На 2 февруари два военни хеликоптера Газел се разбиха между Кабас и Карсес, близо до Марсилия. Загинаха 5 души. Хеликоптерите бяха учебни, на EALAT, училището за пилоти за леката авиация на ALAT.
Accident de Gazelle dans le Var : l’armée de Terre déplore le décès de 5 officiers, pilotes de l’ALAT.
Le 2 février, deux hélicoptères de l’EALAT basés à Cannet-des-Maures se sont écrasés sur la commune de Carcès. L’accident s’est produit lors d’un vol d’instruction. pic.twitter.com/a9F1mpNzxf
— Armée de Terre (@armeedeterre) February 2, 2018