Emirates и Airbus сключиха спасително споразумение за програмата А380, благодарение на което производството на суперджъмбото ще продължи поне до 2020 година. Дългоочакваната добра новина за Airbus съобщиха на съвместен брифинг в Дубай главния продавач на европейския консорциум Джон Лийхи и президентът и CEO на Emirates Шейх Ахмед бин-Саид ал-Мактум. Агресивната стратегия на Лийхи, най-вероятно комбинирана със сериозни отстъпки в цената, дава резултат под формата на нови 36 броя А380 за най-големия му клиент.
Засега сделката се изразява в Меморандум за разбирателство по придобиването на допълнителните машини, който може да се превърне в договор през следващите месеци. Той включва 20 твърди поръчки и 16 опции, които да бъдат изпълнени след 2020 година на цена от 16 милиарда долара.
Това трябва да внесе сериозно облекчение в редиците на европейския производител, който беше на път да обяви закриването на производството на А380 до 2 години, ако не бяха осигурени нови поръчки. Дали обаче намерението на Емирейтс ще събуди интереса към самолета и от други авиокомпании засега е силно съмнително. Емирейтс наскоро получи 100-я си А380 и е безапелационно най-големия клиент на този мегасамолет за свързване на мегаградове.
Емирейтс продължават да твърдят, че А380 е в основата на стратегията на авиокомпанията за устойчив растеж, разреждайки трафика на най-натоварените летища и осигуряване на постоянно затоварване на основния им хъб – мегалетището на Дубай. През последните 3 години няма други сериозни клиенти за двуетажния гигант, а Еърбъс упорито отказва да говори за разработване на нова, по-икономична версия на самолета, подобно на сериите Neo при А330 и А320.