Безпилотният въздушен танкер на Boeing

16 прочитания

Един туит, пуснат от Boeing на 14 декември за малко наруши тоталната доминация на американското туитър пространство от безумните чуруликания на върховния главнокомандващ, за да покаже зловещия силует на нещо ново и мистериозно, достойно за легендите на Area 51. Седмица по-късно стана ясно, че това е предложението на американския гигант в съревнованието за нова платформа на ВМС за дозареждане във въздуха, известна като MQ-25 Stingray. Конкурсът на военноморските сили има за цел придобиването на нови способности за безпилотно дозареждане във въздуха, които ще удължат бойния обхват на най-популярните самолети във флота – неостаряващите F/A-18 Super Hornet, EA-18G Growler и новопостъпващите на въоръжение F-35C с вертикално излитане и кацане. Новата платформа, носеща абревиатурата UCAAS трябва да оперира както от сухоземни бази, така и от самолетоносачи от клас Нимиц и бъдещия клас Форд. Те трябва да бъдат интегрирани със системите за катапулт, търсене и спасяване на борда на самолетоносачите. Потенциалното придобиване на новите танкер-дронове ще облекчи работата на сегашните платформи, които разчитат на модифицирани F/A-18 за изпълнение на същите задачи.

EA-18G Growler

Boeing съобщава, че MQ-25 е в доста напреднала фаза и вече провежда тестове на двигателите, преди да бъде качен на борда на корабите, където се очаква да се проведат и първите открити демонстрации в началото на 2018. Конкурсът стартира миналия ноември, а предложенията се приемат до 3 януари. Още в началото от състезанието се оттегли един от основните конкуренти на Boeing – Northrop Grumman. В съревнованието остават General Atomics и Lockheed Martin. ВМС имат нужда от 72 дрона първоначално, като стойността им се очаква да надхвърли $30 милиарда.

снимки: Boeing

Свързани теми

F-18GrowlerHornetNAVYВМСleadнови разработкиВВСBoeing
Предишна публикация
Реалистичната симулация на Boeing T-X
Следваща публикация
Украйна блокира ремонта на МиГ-29
16 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus замразява А320neo-plus?

Airbus се отказва да развива А320neo-plus и A321neo-plus, включващи по-дълги и модернизирани модели. Изненадващотото решение…

Още 99 милиона на вятъра

Чавдар Кацаров /публикувано на 4 декември 2018 в conservative.bg/ Препубликуваме с разрешението на автора! Защо…

Aegean показа новата ливрея

Гръцката авиокомпания Aegean представи новата си ливрея на официална церемония пред служители и премиера на…
keyboard_arrow_up