Прогноза на IATA до 2035
Всеки би искал силно да погледне в бъдещето, но за съжаление, не може. Въпреки това най-малкото, което можем да направим е да търсим сигнали, които биха ни дали някаква идея какво бъдеще ни чака.
Един от тези сигнали е все по-голямото разнообразие на пътници на авиокомпаниите.
След като все повече и повече страни са вече свързани с въздушен транспорт, ще видим все по-голямо разнообразие на борда като националност, етнос, възраст и религия.
Въпросът е как авиокомпаниите се грижат за все по-различните си пътници?
Кетъринг
Ще има все по-голям избор на храна на борда. Във всеки случай повече от сега. Освен това изборът ще се увеличи по отношение на вероизповедание и диета на пътниците.
Промяната в демографията и националността на пътниците – например все повече китайци летят със самолет. Затова можем да си представим, че в бъдеще на борда ще се предлага все повече азиатска кухня, отколкото имаме днес.
Религии
Ако на борда имаме пътници, които трябва да спазват определен график на молитви или диети, или пък ако част от пътниците не могат да изпълняват определени дейности, защото денят е свещен за тях.. Или пък имат нужда от тишина..
Авиокомпаниите и екипажите ще бъдат изправени пред все повече изисквания в управлението на очакванията на пътниците и в начина, по който се грижат за различните потребителски очаквания.
Език
Дори нещо толкова просто като езика – на фона на увеличаващия се брой пътници от Китай, над 100 милиона китайски потребители вече летят със самолет, но не всички говорят английски.
За екипажите, които летят по международни линии това означава, че при подготовката си трябва да имат предвид и тези пътници. Те може би за пръв път ще летят до Европа или други места по света.
Все още нямаме отговори на тези въпроси. За тях е нужно кристално кълбо.
Докладът
Докладът на IATA за бъдещето на авиоиндустрията до 2035 е поръчан от IATA и има за цел да помогне на авиокомпаниите и операторите на съпътстващи услуги да предвидят рисковете и възможностите пред техния бизнес с хоризонт от 15+ години.
Бъдещето на авиокомпаниите засяга 11 теми – геополитика, данни, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион, регулации, сигурност и граници, лични данни и доверие, бизнес модели, икономика, стойности и общности, околна среда и технологии.
Разглеждат се 4 потенциални сценарии: нови граници, устойчиво бъдеще, войни за ресурси и платформи.
Основните двигатели на промяна са: грижа за околната среда, нестабилност и болести, нови модели на потребление, ръст на средната класа в Китай и Азия, глобално застаряване, риск от тероризъм.
Снимки: Авиофорум.