Lufthansa е готова да отстъпи слотовете на подразделението на Air Berlin, Niki на германското подразделение на Thomas Cook, Condor и TUIFly, за да изпълни антитръстовите изисквания на Европейската комисия.
Регулаторът ще реши на 21 декември дали да одобри придобиването или да разпореди ново проучване. Комисар Маргарете Вестагер каза, че сделката би могла да наруши конкуренцията по редица маршрути, а Lufthansa каза, че запазването на Niki ще струва 10 милиона евро на седмица.
airberlin sign is removed from Tokyo Narita Airport….along with other carriers pic.twitter.com/8IhwzjaKTl
— Airlineroute (@Airlineroute) December 11, 2017
Директорът на TUI Флиц Юсен каза, че сделката за лизинг на седем 737, преди това използвани от Niki на нискоразходния превозвач на Lufthansa, Eurowings остава, без значение как ще се развие антитръстовото решение. Други седем 737 ще бъдат върнати на TUI от Niki и включени в програмата на TUIFly през лятото на 2018.
Niki предлага полети от Виена и Дюселдорф до градове на Средиземно море с флота от 20 Airbus A321, които са част от офертата на LHT.
През октомври LHT обяви, че планира да придобие 81 самолета на Air Berlin, включително самолетите на Niki и 20 турбовитлови от регионалното подразделение LGW.
Британската EasyJet отделно спечели одобрението на Европейската комисия за поемане на други активи на Air Belin, включително слотовете на летище Тегел в Берлин, съобщи ЕК. Сделката „не намалява конкуренцията“, каза Брюксел.
Снимка: Авиофорум.