В Delta и American Airlines батериите на смарт багажа трябва да бъдат извадени преди качване на борда. Пътниците могат да внесат технологичните си джаджи на борда, но изключени.
Без батерии
Устройства, захранвани с батерии от лаптопи до ховърборди биха могли да представляват риск за авиокомпаниите по време на полет, предупредиха превозвачи и регулатори в САЩ.
Пътниците на American Airlines няма да могат да чекират своя смарт багаж, ако литиево-йонните батерии в чантата или куфара не са извадени, съобщи авиокомпанията. Новото изискване влиза в сила от 15 януари.
Delta Airlines бързо последва ограничението, което влиза в сила на същата дата.
United Airlines може да последва и въведе подобна политика.
Говорител на Southwest Airlines каза, че превозвачът преразглежда политиките си и обмисля промяна, съобщи CNBC.
Американската Федерална администрация за гражданска авиация FAA не позволява резервни батерии в чекиран багаж.
Ако батерията на чантата не може да се извади, багажът може да се вземе в кабината, ако е отговаря на изискванията за размери на ръчен.
Европа
В Европа British Airways вече има ограничение в сила за литиево-йонните батерии, въпреки че не ги е въвел все още за смарт багажа.
Какъв е проблемът?
През октомври FAA предложи забрана на лаптопите в чекирания бакаж. През пролетта пък бяха забранявани лаптопите в ръчния за полетите до САЩ. Авиационните власти се опитват да попречат на използването на електронни устройства да се използват за евентуална атака.
Сигурността на борда е на първо място.
Тренд
Смарт багажът е малка, но бързо растяща ниша на глобалния пазар на багаж за 6 милиарда долара. Често куфарите и чантите включват USB портове, позволяващи на пътниците да зареждат електронните си устройства, например смартфони.
Тези пътни чанти притежават зарядни с литиево-йонни батерии, които според AA биха могли да представляват риск, когато са в багажното отделение по време на полет.
Проучване на Technavio от ноември 2017 показва, че глобалният пазар на малък смарт багаж ще расте с близо 25% в периода 2017.2021.
Снимка: Авиофорум.