Европейският авиокосмически консорциум Airbus нае директора на гражданското подразделение на Rolls-Royce Елик Шулц за търговски директор на мястото на Джон Лийхи след месеци несигурност кой ще заеме поста.
PRESS RELEASE: Airbus appoints Eric Schulz successor to John Leahy https://t.co/ET4bCc2WO1 pic.twitter.com/4k3YRSeE1q
— Airbus PRESS (@AirbusPRESS) November 28, 2017
Шулц беше президент на подразделението на Rolls-Royce за гражданска авиация от януари 2016. Той ще заеме поста в Airbus през януари 2018, съобщи компанията.
Шулц наследява продажбите на компанията от Тулуза, объркана след последния удар от Boeing на авиосалона в Дубай и ще трябва да възстанови реда след разследванията за корупция във Великобритания и Франция.
Ветеранът Джон Лийхи, наричан Мистър Airbus бе търговски директор от 1994 и важна фигура в индустрията за 100 милиарда долара на година, което ще накара всички да следят внимателно всяка стъпка на неговия приемник.
Завръщане у дома
54-годишният френски инженер започна кариерата си в една от компаниите, основали Airbus, бившата държавна Aerospaciale. Той бе част от сравнително новия мениджърски екип на Rolls-Royce, който прекрати финансовите проблеми на компанията.
Инженерът-търговец
Завършил ESTA Paris и Ecole d’ingénieurs de Genève в Швейцария, Ерик Шулц е влиза в Aérospatiale/Airbus преди присъединяването през 1989г. на авиокомпанията UTA, където заема различни позиции в секторите по поддръжка и операции.
През 1996 е назначен за президент на Air Liberté Industries, тогава филиал на British Airways. Четири години по-късно започва да работи в EADS Aeroframe в САЩ и е президент на общия филил на EADS и Northrop Grumman.
През 2003 става президент на филиала Aviation Technical Services на Goodrich, базиран в Сиатъл, крепостта на Boeing, а малко по-късно оглавява и самата Goodrich Actuation Systems преди да постъпи в Rolls-Royce като генерален директор, отговарящ за газовите турбини през 2010.
Година след това излиза от аерокосмическото подразделение и става президент на дейността големи двигатели през 2013, а през 2016 президент на цялата аерокосмическа дейност за граждански цели.
Шулц разбира от продажби, но и от индустриални процеси в MRO и авиационни операции, както от предизвикателствата за един производител в пускането на самолетни програми. Разбира и от отношенията производител-доставчик.
Профил, който „пасва“ на амбициите, демонстрирани от Airbus в областта на услугите и MRO и на заден план, бъдещата дигитална платформа Skywise.