Авиокомпаниите стават все по-агресивни в наемането на опитни пилоти, а възможностите за избор значително са стеснени за операторите на бизнес джетове, каза във Вашингтон Дан Халобърдо, вицепрезидент и генерален мениджър на Jet Aviation, подразделение на General Dynamics.
Предизвикателствата пред фирмите за наемане на екипажи за клиенти се увеличават. Собствениците на бизнес самолети, вложили милиони в модерно оборудване търсят най-висококвалифицираните пилоти, но те вече имат работа. Според Халобърдо един пилот може да печели между 245 000 щ.д. и 265 000 щ.д. да лети на Gulfstream G650 или Bombardier Global 6000 и може да бъде привлечен за още по-висока заплата, стигаща до 300 000 долара.
Конкуренцията на авиокомпаниите
Операторите на бизнес джетове са изправени пред недостиг на пилоти заради конкуренцията на авиокомпаниите в САЩ.
Boeing и Airbus си тръгнаха от авиосалона в Дубай с около 700 поръчки за тяснофюзелажни самолети. Очаква се бързоразтящата гражданска авиация глобално да се нуждае от още 255 000 пилоти до 2027 според оценки на CAE.
American Airlines планират да наемат 900 пилоти през 2018, след като наеха 500 тази година по данни на Allied Pilots Association.
В Европа операторите на корпоративни джетове не изгубиха много пилоти през 2017, защото превозвачите имат достатъчен избор след прекратяването на операциите на AirBerlin и Monarch Airlines.
Търсят се пилоти с опит
За пръв път в кариерата си Халобърдо забелязва пилоти, които напускат компаниите за предоставяне на полети с бизнес джетове, за да се върнат в авиокомпаниите. Той цитира пилот, летял на Global 6000 за 250 000 щ.д. годишна заплата с 10-15 часа месечно полети, който се върнал в American Airlines.
„Няма недостиг на пилоти с лиценз, а недостиг на пилоти с нужната квалификация“, каза Халобърдо на срещата на бизнесавиацията във Вашингтон, Aeropodium на 17 ноември 2017, цитиран от Ainonline.
Снимка: Avioforum