Да летиш със стил

47 прочитания

Днес летенето се смята за съвременен начин на пътуване, но много авиокомпании се връщат към миналото.

След като върна в експлоатация най-стария самолет във флота си, Junkers Ju-52, Lufthansa се готви да направи същото с един Lockheed L-1649A Starliner от 1957 и активно работи по възстановяването на Boeing 737 Landshut от 70-те.

Леля Ju

След като Lufthansa ремонтира класическия Ju52 D-AQUI, наричана Леля Ju, тя направи няколко почетни кръгчета в чест на стоте хиляди посетители през юни.

Самолетът Junkers Ju-52 на германската Lufthansa Berlin Foundation е най-старият във флота на превозвача.

Преди и след Втората световна война това е работният кон на много авиокомпании и ВВС по света.

Такива са построени хиляди и все още летят. D-AQUI е част от Lufthansa от 1984.

 

Каква е историята му?

Построена в Десау, Леля Ju полетял за пръв път през 1936 с Luft Hansa, германската авиокомпания от преди войната, предшественик на сегашната Lufthansa /въпреки че втората не е приемник на първата/.

Следващите 20г. лети в Германия и в Норвегия, където е преоборудвана за приводняване. През 1955г. е изведена от експлоатация и понеже е твърде голяма за музея в Осло, е продадена в Южна Америка.

Там лети за флота на Еквадор от 1957 до 1963г.

Краят й наближава, когато е изоставена на слънцето и дъждовете в края на летището в Кито..

Докато американски авиационен ентусиаст не я спасява през 1969.

В САЩ получава ново име: Желязната Ju и участва във въздушни демонстрации в Средния Запад до 1984, когато пилоти на Lufthansa за забелязват в окаяно състояние на летище в южните щати и компанията я купува.

Леля Ju е с три 9-цилиндрови Pratt & Whitney, PW 1340 S1 H1G Wasp. С 16 пътници и 4-членен екипаж може да лети с едно зареждане 4 часа и 20 минути.

 

Ремонтът

Ремонтът на Леля Ju е извършен от авиоинженерите и авиотехниците в Lufthansa Technic Хамбург и специалистите по реставрация на исторически самолети Kaelin Aero Technologies.

Специалистите в Германия внимателно реставрират класическата машина, направена от алуминий, обявена за първия исторически самолет, одобрен за търговски полети.

Целият летателен сезон на 2016 е посветен на работа по самолета, още по-трудна, след като Уго Юнкерс не оставя никаква документация по подмяната на резервни части през 30-те години, за разлика от всичката друга документация на Junkers, която механиците още използват и до днес.
Във втория ремонт след прибирането си в Германия, след 120 000 превозени пътници и 5000 часа във въздуха, големи алуминиеви сегменти са подменени с нови.

В началото на „третия си живот“ Ju-52 направи тестов полет на 9 май 2017 на летището в Хамбург, както и интензивни изпитания на спирачки, двигатели и електроника.

През лятото на 2017  билет за историческия самолет Ju52 за полет от 30, 45 или 60 минути струваше 239, 319 или 399 евро.


Junkers

С Ju 52, Junkers се превръща в най-успешния производител в света на граждански самолети и остава на върха дълги години. От 1932 Junkers прави 5000 самолета за 30 авиокомпании в 25 страни по света.

В България първият граждански полет по редовната въздушна линия София – Бургас на 29 юни 1947г. е изпълнен със самолет Юнкерс 52 (Junkers 52).

Снимка: Lufthansa

Свързани теми

Предишна публикация
Мащабна поръчка за 75 737 Max
Следваща публикация
Airbus залага на Китай за R&D
47 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

ЕК разследва Amadeus и Sabre

Брюксел започна разследване, за да определи дали споразуменията на двете резервационни системи за самолетни билети,…

Deutsche Lufthansa, Air-France-KLM поглеждат към Flybe

  Германската и френско-нидерландската група преговарят за покупка на фалиралата британска авиокомпания, съобщи Телеграф, без…
Меню