Airbus избра южния китайски град Шънджън, провинция Гуандонг за своя център за иновации в Китай.
Шънджън е смятан за Силициевата долина на страната. Airbus нарече сътрудничеството с Китай стратегическо партньорство. Двете страни ще използват своите кадри, опит и благоприятната инвестиционна среда, за да развият новите глобални авиационни технологии.
За събитието в Китай пристигна главният технически директор Пол Еременко, който присъства заедно с кмета на Шънджън на церемонията по подписване на споразумението от Люо Ган от Airbus Китай и Уон Юмин от Invest Shenzhen.
Меморандумът за дългосрочно сътрудничество на Airbus с местната агенция за насърчаване на инвестициите ще послужи за основа на развитието на програми за развитие на свързаност, преживяване по време на полет, градска въздушна мобилност /UAM/ и нови енергийни източници.
Електрификацията ще оформи бъдещето на полетите, каза Фабрис Брежие, главен оперативен директор и президент на Airbus Гражданска авиация.
Airbus иска да създаде 100-местен хибриден самолет до 2030г.
Fabrice Brégier , President Airbus Commercial Aircraft, on future of aviation at #SZGipfel: « electric propulsion is a clear strategic path for us. » ✈️ ? pic.twitter.com/tl4Z4eFpdk
— Airbus PRESS (@AirbusPRESS) November 16, 2017
Airbus China Innovation Centre ще подкрепи плановете на европейския производител да оформи бъдещата си глобална иновационна екосистема след центъра А3 в Силициевата долина в САЩ.
Люо Ган, който през юли 2017 бе назначен от Airbus за главен изпълнителен директор на иновационния център в Китай, вече обяви няколко инициативи, сред които автономен полет и автономен автомобил.
Към края на август флотът на Airbus в Китай надхвърли 1480 самолета, около половината от гражданската авиация на страната.
В северния град Тянджин Airbus Group SE вече има завод за сглобяване и доставка на самолети, който на 26 октомври 2017 предаде на Air Asia първия си А320 neo европейско-китайско производство.
Съвместното дружество, в което Airbus има 51% и Tianjin Free Trade Zone Investment Co Ltd и Aviation Industry Corp of China – останалите, планира да доставя по 3 А320 neo на месец с опция да увеличи производството при ръст на търсенето.
Airbus обаче ще владее за кратко половината пазар на граждански самолети в Китай.
През септември там се появи и Boeing. Американският производител отвори първия си център за сглобяване и доставка на самолети в Чжъцзян.
Снимка Avioforum: заводът на Airbus в Тианжин, Китай