Etihad с огромна загуба от $1.87 млрд. през 2016

29 прочитания

Вероятно не знаете или не сте сигурни, но националният превозвач на Обединените Арабски Емирства се казва Etihad Airways, а не Emirates. Та въпросната авиокомпания, която през последните десетина година направи доста сериозни инвестиции в редица европейски авиокомпании, сред които фалиращата Alitalia, Air Berlin, Air Serbia и други, е записала нетна загуба от $1.87 милиарда през 2016 година от общи приходи в размер на $8.36 милиарда.

Авиокомпаниите, в които Etihad има сериозно участие

Авиокомпаниите, в които Etihad има сериозно участие

Впечатляващо, а? Според авиокомпанията, в най-голямата си част лошите резултати се дължат на еднократни загуби от обезценяване на активи и загуби от хеджиране на гориво, на фона на иначе много добро представяне на чисто авиационната част от бизнеса. Бързо разрастващата се авиокомпания е превозила 18.5 милиона пътници през 2016, но с фактор на затоварването от само 79%. Цялостните приходи на компанията са спаднали с 8%, поради натиск върху капацитета по определени маршрути и тегавия икономически климат глобално. В същото време шефът на борда на директорите на превозвача шейх Мохамед Мубарак Фадел ал-Мазруй казва, че рекордния брой пътници през 2016 потвърждават ролята на Etihad, като водещ фактор за икономическия растеж на Абу Даби, където е основната база на авиокомпанията. Това е допринесло за развитие на туризма, търговията и заздравяване на връзките с ключови регионални и международни пазари. Да – увеличаване на полетите от Белград, Рим, Милано и Берлин с надежда за нетърпелив поток от не особено платежоспособни пътници за трансферните дестинации на Etihad, които няма как да се сравняват по атрактивност с тези на основните й конкуретни Emirates и Qatar Airways, например. На всичкото отгоре, няколкостотин милиона долара инвестиции отидоха и в разработването на най-разточителната Първа класа в цялата индустрия, която освен за рекламни цели рядко е привлякла реално плащащи пътници. Говорим за цени от $12 000 за малкия апартамент 😉

Има ли смисъл от т.нар. "резиденция", която е инсталирана на борда на А380?

Има ли смисъл от т.нар. „резиденция“, която е инсталирана на борда на А380?

"Приемната" или "дневната" на бордния апартамент...

„Приемната“ или „дневната“ на бордния апартамент…

Както вече писахме, голяма част от загубите на Etihad могат да се обяснят с инвестициите в Alitalia и Air Berlin. Първата в момента се продава, но предвид натрупаните дългове, голяма част от които са директно или индиректно към Etihad, има големи шансове да бъде погълната именно от близкоизточния превозвач. Така-наречените „санкции“ срещу държавата Катар, които в огромна част засегнаха бизнеса на Qatar Airways могат временно да закрепят положението в региона за основните му конкуретни, но дългосрочната перспектива за авиокомпанията е да се отърве от губещите си подразделения и да разширява мрежата с маршрути, носещи истински пари.

A380 е флагманът на Etihad, но компанията има далеч по-малко Суперджъмбо-та от Emirates

A380 е флагманът на Etihad, но компанията има далеч по-малко Суперджъмбо-та от Emirates

През 2019 година се предвижда откриването  на т.нар. „среден терминал“ на летището в Абу Даби. Той трябва да промени играта за Etihad с няколко десетки нови изхода за превозвача, които трябва да облекчат трансферите, да ги направят по-бързи и да осигурят повече комфорт на пътниците. По отношение на флота, Etihad възнамерява да пенсионира оставащите Airbus A340-500 и А340-600, които ще бъдат заменени с нови Дриймлайнъри Boeing 787. През следващите две години ще пристигнат и първите от 62 поръчани А350, с които авиокомпанията ще разполага с една от най-модерните флоти в света.

– по материали от airwaysmag.com

Проектът за т.нар. "среден терминал" на летището в Абу Даби - бъдещата база на Etihad

Проектът за т.нар. „среден терминал“ на летището в Абу Даби – бъдещата база на Etihad

Свързани теми

Предишна публикация
flydubai с първи Boeing 737-MAX
Следваща публикация
ANA с летни чартъри до Словения и Хърватия
29 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню