Дълго проточилият се диспут между ръководството на Air France и пилотите на авиокомпанията най-после приключи, като в резултат професионалната организация подкрепи създаването на ново дъщерно дружество по нискоразходен модел, което да се конкурира по-ефективно с бюджетните превозвачи и авиокомпаниите от Персийския залив. Главният изпълнителен директор на консорциума Air France-KLM Жан-Марк Жанилак приветства „духа на отговорност“ сред пилотите, които в крайна сметка се съгласиха да бъде създаден нов авиационен оператор по модела на нискоразходните превозвачи, който ще лети по средни и далечни дестинации. Условието, което беше заложено още в началото на преговорите, е екипажите да получат същите условия на труд и заплащане. Наемането на кабинни екипажи и част от наземния персонал обаче, ще бъде аутсорснато.
Компанията ще започне да предлага новата услуга по средни дестинации още от тази есен, а по далечни от средата на 2018. Първоначално пилотите бяха враждебно настроени към този план поради опасения, че ще бъдат принудени да приемат по-лоши условия и по-ниско заплащане. Това доведе до поредица от стачки от 2014 досега.
И нещо любопитно – пилотите са се съгласили да се откажат от един ден допълнителна почивка, която получават при полети на средни разстояния, както и от специалните тоалетни за екипажите на борда на А330 и А350, за да се освободи място за повече седалки 🙂
по материали от AFP