EasyJet ще отвори нова европейска централа в Австрия, с което да си осигури безпрепятствени операции в рамките на Европейския съюз след Brexit. Официални източници от компанията твърдят, че идеята е да се създаде нова авиокомпания /или поне формална структура/ под името easyJet Europe, която ще бъде базирана във Виена. Не е тайна, че вторият по големина нискоразходен превозвач в Европа от известно време активно търсеше решение на казуса около Brexit под формата на оперативен лиценз от друга европейска държава, поради нарастващата несигурност около излизането на Великобритания от ЕС. Сегашната централа е именно там, на летище Лутън северно от Лондон.
Авиокомпанията вече е подала заявление пред Austro Control за местен сертификат за авиационен оператор /AOC/, както и пред Австрийското федерално министерство на транспорта, иновациите и технологиите за лиценз на граждански авиопревозвач. Без австрийските лицензи easyJet може да загуби правата си за полети в откритото небе на Европа – т.е. между произволни летища в рамките на общността. Пред авиокомпанията все още е надвиснала несигурността от това дали и при какви условия ще може да изпълнява редовни полети между Обединеното кралство и Европа, заради безумния резултат от референдума за Brexit. Междувременно конкурентът Ryanair поднови предупреждението си към Европейския парламент, че в сегашната ситуация има реална опасност от пълно спиране на полетите между острова и Европа за известен период от време през 2019. В същото време easyJet продължава да оказва натиск върху преговарящите екипи за постигане на „авиационно споразумение, което поне да осигурява безпроблемните полети между Великобритания и ЕС“.
С новата си структура easy ще се превърне в паневропейска авиационна група с общо три авиокомпании в Австрия, Швейцария и Великобритания. Контролът ще се упражнява от easyJet plc, която ще си остане листната на лондонската фондова борса. Easy има над 4000 служители в континентална Европа и още 6000 във Великобритания, базирани основно в Лутън. Новата схема няма да засегне работните им места, но би отворила нови възможности за растеж и от Виена. Easy има над 220 самолета, като планира да пререгистрира поне 110 от тях към новия оператор.
Хайде да им е на късмет! 🙂