Най-бързо развиващият се авиационен пазар през последното десетилетие търпи и най-ожесточена конкуренция. Ето защо една китайска авиокомпания реши да изстреля дрес-кода на своите екипажи до нови висини с униформи, достойни за корица на водещите модни списания.
Това са екипажите на Hainan Airlines – малка, но изключително иновативна авиокомпания от неголям остров в южен Китай. Превозвачът си партнира с модния дизайнер Лоурънс Ху, който представи униформите по време на Парижката седмица на висшата мода. Колекцията е вдъхновена от „Чонсам“ – традиционна китайска рокля, а униформата комбинира западните акценти в модата с традиционни китайски арт елементи, като рисунки на облаци, вълни или митичнr китайски птици.
Сътрудничеството между Hainan Airlines и Лоурънс Ху е уникално за индустрията, особено за отдадена на традициите държава, като Китай. Акцентът обаче, е върху интернационализацията на авиокомпанията, която има да догонва големите в бизнеса, като Air China, China Southern, China Eastern или дори Cathay Pacific. Идеята тук е, да се покаже на международните пътници, че Китай е модерен и в крак с модните тенденции.
Мъжката версия на униформите е по-малко екстравагантна и не толкова про-западно ориентирана, но все пак преплитаща също толкова важни и основни елементи от китайската култура.
/по материали от boredpanda.com и hainanairlines.com/