Наистина ли това е последният Boeing 747 евър?

113 прочитания

На 7 юли 2017, 1539-ят построен Боинг 747 от последната серия 747-8i, беше официално предаден на клиента Korean Air. Церемонията мина ей така, без фанфари и официалности и само няколко истински фенове на авиацията бяха край оградите на летището в Пейн Фийлд, Вашингтон, за да снимат по всяка вероятност последната „Кралица на небето“, която излиза от заводите на Боинг в Еверет.

Защо?… сигурно се питате. Ами защото с изключение на бъдещия Air Force One от ново поколение /ако изобщо се стигне до производството му/, това беше последния поръчан 747 към момента, а за Боинг ще излезе прекалено скъпо да поддържат поточната линия на изкуствено дишане твърде дълго. С изключение на още няколко 747-ци с бели опашки, които така и не са стигнали до своите клиенти, като фалиралата руска Трансаэро, други екземпляри от четиримоторния гигант скоро няма да се появяват в основната база на американския производител. Неговият потенциален наследик, който толкова шумно се рекламира вече втора година на водещите авиосалони в света, двумоторния 777Х, предстои да влезе в производство до края на 2019 година и е много вероятно да заеме мястото на „Кралицата“ на същата поточна линия.

 

Последната модификация 747-8i се среща само във флотите на Lufthansa, Korean Air и Air China, но няма нищо общо с интериора или ефикасността на предишните, жадни за гориво Джъмбо джетове. А ако производството наистина спре, това ще бъде не само краят на една велика история, но и изключително тъжен ден за всички фенове на гражданската авиация.

Свързани теми

Предишна публикация
Iberia глобена от ЕС за дискриминация на персонала
Следваща публикация
LOT ще лети от Будапеща до Северна Америка
113 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Embraer продаде над 300 E-Jets

Бразилският самолетостроител Ембраер сключи сделки за над 300 нови самолети на стойност над $15 милиарда…
Меню