На 7 юли 2017, 1539-ят построен Боинг 747 от последната серия 747-8i, беше официално предаден на клиента Korean Air. Церемонията мина ей така, без фанфари и официалности и само няколко истински фенове на авиацията бяха край оградите на летището в Пейн Фийлд, Вашингтон, за да снимат по всяка вероятност последната „Кралица на небето“, която излиза от заводите на Боинг в Еверет.
Защо?… сигурно се питате. Ами защото с изключение на бъдещия Air Force One от ново поколение /ако изобщо се стигне до производството му/, това беше последния поръчан 747 към момента, а за Боинг ще излезе прекалено скъпо да поддържат поточната линия на изкуствено дишане твърде дълго. С изключение на още няколко 747-ци с бели опашки, които така и не са стигнали до своите клиенти, като фалиралата руска Трансаэро, други екземпляри от четиримоторния гигант скоро няма да се появяват в основната база на американския производител. Неговият потенциален наследик, който толкова шумно се рекламира вече втора година на водещите авиосалони в света, двумоторния 777Х, предстои да влезе в производство до края на 2019 година и е много вероятно да заеме мястото на „Кралицата“ на същата поточна линия.
„Queen of the Skies,“ Boeing 747- rolling out of the Boeing paint facility at PDX & ready for delivery to Korean Airlines. pic.twitter.com/oH2jD9ib9E
— flypdx (@flypdx) July 10, 2017
Последната модификация 747-8i се среща само във флотите на Lufthansa, Korean Air и Air China, но няма нищо общо с интериора или ефикасността на предишните, жадни за гориво Джъмбо джетове. А ако производството наистина спре, това ще бъде не само краят на една велика история, но и изключително тъжен ден за всички фенове на гражданската авиация.