Концепцията за нов свръхзвуков пътнически самолет се доближи с още няколко стъпки до реалността, когато в края на авиосалона в Париж CEO-то на компанията Блейк Шол обяви, че вече има 76 твърди поръчки за машината, която дори все още не знае дали ще може да лети. Той не разкри идентичността на клиентите, но се предполага, че един от тях е Virgin Group, а останалите са авиокомпании. Съвсем логично, при положение че милиардерът Ричърд Брансън държи доста сериозен дял в Boom.
Т.нар Baby Boom – макет и прототип с мащаб 1/3 от оригинала премина успешни тестове в завода на компанията в Денвър. Ако новият SST наистина влезе в експлоатация през 2023, както е планирано, той ще превозва до 55 пътника на 4 400 морски мили /около 8000км/ при скорости до Мах 2.2. Тъй като по концепция самолетът е тримоторен, отсечки като Лос Анджелис – Сидни или Сиатъл – Шанхай също ще са възможни. Времето за подобни полети би било съкратено до три пъти.
Поръчките са били придружени от кешови депозити от страна на клиентите, които гарантират на компанията достатъчно ликвидност, за да изпълни планирания първи полет на Baby Boom през 2018. Тестовете на прототипа трябва да се проведат във военновъздушната база Едуардс в Калифорния. Засега американската FAA поддържа забраната за свръхзвукови полети над континенталните територии на САЩ, но разработчиците на Boom твърдят, че машината ще бъде до 30 пъти по-тиха от Конкорд отвъд звуковата бариера и това би повлияло на регулаторите в посока облекчаване на този режим.
Цената на бройка от самолетчето ще бъде около $200 милиона в стандартна конфигурация, а очакваната цена на билет от Лондон до Ню Йорк например – около $5000. Не е зле…