Европейският консорциум изпревари всички и обяви още преди началото на най-голямото авиоизложение за годината, Бурже 2017, стартирането на програма за ъпгрейд на суперджъмбото А380. Идеята на Еърбъс, е чрез пакет от подобрения да увеличи максималната излетна маса на своя флагман, и паралелно с това икономическите показатели, като така го направи по-атрактивен за авиокомпаниите. Всичко това ще се предлага с брандинг А380plus, който пък загатва, че клиентите ще получат още повече от най-голямото нещо на пазара.
Официално A380plus е само „проучвателна програма“, но на авиосалона в Париж компанията е докарала един от тези самолети, който вече е оборудван с най-видимото подобрение – нови уинглети, които приличат повече на split-scimitar уинглетите на сериите MAX на конкурента Boeing, и обещават намаляване на разхода на гориво с още до 4%. Това е възможно, както на хартия така и на практика, тъй като подобренията по външния ръб на крилото намалят индуктивното съпротивление, а оттам подобряват аеродинамиката и пестят гориво. Засега обаче, всичко изглежда като поредния трик с красив дизайн, който има за цел да извади цялата програма А380 от тресавището и осигури нови поръчки за все по-неатрактивния в оперативно отношение самолет.
Airbus твърди, че подобренията ще включват възможност за добавяне на още 80 седалки при запазване на сегашната далечина на полета от 8 200 морски мили /14 000км/. Обещанието е и за 13% намаление на цената на превоз на пътник на седалка спрямо сегашния модел. Другите „екстри“ ще включват разширение на салона за премиум икономическа класа с 9 седалки на ред, увеличаване на гъстотата на икономическата класа до 11 седалки на ред, модифицирани стълбища в предната и задната част, преместен и разширен отсек за почивка на екипажа и козметични промени по багажните отделения на тавана.
Поръчки на още по-голямото голямо все още няма.