Спрямо досега използваните A320, NEO предоставя значителни екологични и оперативни предимства – до 15% икономии на гориво и въглероден диоксид, както и намалени нива на шум от около 50% по време на излитане и кацане, с което се облекчава шума в заобикалящата градска или летищна среда.
NEO е задвижван от двигатели Leap-1A на CFM International и пристига във флота в конфигурация от 186 места и регистрация G-UZHA. Самолетът ще бъде базиран в Лондон Лутън, където е и централата на easyJet, извършвайки полети до Амстердам, Мадрид и Единбург.
Преди един месец easyJet обяви, че ще конвертира 30 от своите направени поръчки за A320neo в такива за A321neo в конфигурация от 235 места, като първата доставка се очаква през юли 2018 г. Промяната е част от съществуващото рамково споразумение между easyJet и Airbus, подписано през 2013 г.
Бъдещият A321neo ще позволи на easyJet да продължи да се развива в летища с ограничен брой слотове, увеличaвайки с 30% местата на полет спрямо A320 и с 50% спрямо A319, позволявайки на компанията да се възползва от най-ниските оперативни разходи в категорията на тясно-фюзелажните самолети.